Mensaje de error

Deprecated function: Optional parameter $path declared before required parameter $langcode is implicitly treated as a required parameter en include_once() (línea 1442 de includes/bootstrap.inc).

Notícias TMB

Suscribirse a canal de noticias Notícias TMB
RSS feed for TMB Noticies site https://noticies.tmb.cat
Actualizado: Hace 1 hora 50 mins

Transport públic per a les Festes de Gràcia 2025

Mar, 08/12/2025 - 08:13

Amb motiu de la celebració de la Festa Major de Gràcia 2025, que tindrà lloc del 15 al 21 d’agost, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana la utilització dels transports públics en els desplaçaments als llocs d’aquesta celebració tan popular i massiva.

TMB recomana l’ús de la xarxa de metro per als desplaçaments i també les estacions més properes als diferents punts del barri de Gràcia on es faran les activitats programades per la festa major. 

L3 – Lesseps, Fontana, Diagonal

L4 – Verdaguer

L5 – Diagonal, Verdaguer

El metro reforça especialment amb més trens la línia L3 i amb més personal d’atenció, seguretat i neteja les estacions esmentades, que són les més concorregudes durant les festes. A més, cal destacar que les nits del 15 al 17 d’agost el metro funcionarà de forma continuada, per tant oferirà 67 hores de servei sense interrupció. Els trens circularan des de les 5 de la matinada de divendres, 15 d’agost, fins a les 12 de la nit del dia 17 (és a dir, fins a la finalització del servei de diumenge). Tot plegat suposarà un important element per afavorir la mobilitat de les persones que vulguin assistir a les diferents activitats programades per a aquestes nits.

No obstant, es recomana als usuaris de les línies de metro 4 i 11 que planifiquin amb temps els seus desplaçaments i alternatives a causa dels talls parcials d’estiu per obres de millora que afecten el tram Verdaguer – Trinitat Nova de l’L4 i Trinitat Nova – Casa de l’Aigua de l’L11. Cal destacar, però, que hi ha autobusos llançadora habilitats.

Finalment recordar que també apropen a Gràcia les línies regulars d’autobús de TMB D40, D50, H6, H8, H10, V15, V17, V19, 6, 7, 19, 22, 24, 27, 33, 34, 39, 47,114 i 116.

Per a més informació es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

TMB adquireix els primers vehicles de manteniment 100% elèctrics per a la xarxa de Metro

Lun, 08/11/2025 - 13:50

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) segueix el seu procés de descarbonització i de sostenibilitat, i ara hi suma la flota de vehicles de manteniment ferroviari adjudicant, després d’una licitació pública, una nova fresadora 100% elèctrica i dos vehicles lleugers elèctrics amb tres plataformes. En paral·lel, i encara en fase de licitació, adquirirà dues noves dresines 100% elèctriques pel manteniment de la catenària de la xarxa de metro.

L’empresa austríaca Linsinger, per un cost total de 20.312.270€, serà l’encarregada de subministrar la fresadora 100% elèctrica en un termini màxim de 40 mesos, és a dir, a finals del 2028. Els dos vehicles lleugers amb les tres plataformes, arribaran a mitjans de l’any vinent de la mà de l’empresa madrilenya Acygs Sales Management per un preu total de 452.352,45€. El cost d’aquestes dues licitacions suma un total de 20.764.622,45€.

Mentre que, a l’espera de l’adjudicació, el pressupost base de la licitació de les dresines elèctriques és de 4.235.000 € (IVA Inclòs).

Més confort pels usuaris i menys contaminació atmosfèrica

L’adquisició d’aquests nous vehicles auxiliars ferroviaris permetrà eliminar les emissions de dièsel, treballar d’una forma 100% sostenible i millorar l’ambient de treball dels operaris. El nou material mòbil ajudarà a realitzar treballs a les vies d’una forma més precisa i òptima. La fresadora aconseguirà tractar el carril, eliminar tots els desperfectes que tinguin i restaurar el perfil correcte. D'aquesta manera es retornarà el carril als paràmetres adequats per una òptima prestació de servei i, conseqüentment, s’allargarà la seva vida útil. Les noves dresines elèctriques disposaran d’una plataforma per elevar els operaris i poder realitzar específicament treballs d’inspecció i reparació de catenària. Finalment, els altres vehicles auxiliars ferroviaris adquirits són dos vehicles lleugers, estil buggy, adaptats per circular sobre carril que permetran traslladar operaris i, gràcies a les plataformes, moure petits equipaments necessaris durant els treballs de manteniment de les vies i la catenària.

Manteniment nocturn diari

Un cop cau la nit i el servei del metro deixa de funcionar pels usuaris, el ritme a les vies no s’atura. L’equip de manteniment revisa i actua, cada nit, davant dels desperfectes que hi pugui haver a tota la infraestructura ferroviària. És una feina a contrarellotge, ja que han d’actuar des del moment que s’atura la circulació de trens fins a la presa de servei del dia següent. En un lapse de temps de menys de quatre hores els operaris han d’executar totes les tasques de manteniment necessàries.

Categorías: Tren real

Les obres de millora d’accessibilitat afectaran l’estació de Clot de l’L2 en direcció Paral·lel de l’11 al 17 d’agost

Vie, 08/08/2025 - 11:59

A partir del proper dilluns, 11 d’agost, i fins al 17 d’agost, estarà tancada l’andana de l'estació de Clot de l’L2 en direcció Paral·lel per continuar amb les obres de millora d’accessibilitat iniciades ara fa un any a l’intercanviador ferroviari del Clot. Ara, els treballs consisteixen a fer un passadís d’accés a l’ascensor que enllaçarà amb les andanes de l’L1. Mentre duri aquesta afectació es recomana baixar a l’estació d’Encants i agafar el metro en direcció Badalona Pompeu Fabra per arribar a Clot, o bé si es vol enllaçar amb l’L1 utilitzar el transbordament entre ambdues línies a l’estació d’Universitat.

Més accessibilitat

Aquestes obres del Departament de Territori de la Generalitat es van iniciar el gener de 2024 amb l’objectiu d’adaptar aquest intercanviador a les persones amb mobilitat reduïda i afavorir l’ús del transport públic. Les obres se centren especialment en l’estació de Clot de l’L1 i serviran per completar l’adaptació global de l’intercanviador amb un accés per a persones amb mobilitat reduïda des del carrer, el vestíbul i andanes de l’L1, així com la correspondència amb les altres línies.

A l’intercanviador del Clot hi conflueixen les estacions de metro de l’L1 i l’L2 i de Rodalies. L’L2 ja era accessible i ara queda la part de l’L1 tant des de la superfície com amb les altres línies. Amb les obres en curs, s'estan remodelant els espais i les connexions entre nivells amb la instal·lació de 5 ascensors i un paviment adequat per a persones amb discapacitat visual. L’obra comporta una inversió de 7,1 M d’euros, finançats en part amb fons NextGenerationEU del pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la UE.

Recordem que el passat 14 de juliol va reobrir l’accés del carrer Aragó de l’estació de Clot de l’L1, tancat des del 17 febrer per continuar amb les obres de millora d’accessibilitat iniciades ara fa un any a l’intercanviador ferroviari del Clot.  Durant l'afectació el transbordament amb Rodalies es feia per superfície. També ha entrat en funcionament el nou ascensor que connecta el vestíbul amb el carrer. Queden encara pendents de finalització els treballs d'instal·lació dels dos ascensors que connectaran el vestíbul de l’L1 amb les andanes i els dos ascensors que connectaran les andanes de l’L1 amb les andanes de l’L2 i el recrescut de les andanes que coincideix amb l'enllaç amb l'L2.

Actualment, estan adaptades a persones amb mobilitat reduïda el 95% de les estacions de metro de l'àrea de Barcelona i estan en fase d'obres o projecte les actuacions per assolir el 100%.

Categorías: Tren real

Transport públic per al concert de Blackpink a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Vie, 08/08/2025 - 06:36

Amb motiu del concert del grup coreà Blackpink que tindrà lloc a l’Estadi Olímpic Lluís Companys demà dissabte, 9 d’agost (20 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà dos serveis d’autobusos llançadora amb origen i final a la plaça d’Espanya, d’una banda, i a l’aparcament de Fira 2, de l’altra, que connectaran amb la zona de l’Estadi Olímpic Lluís Companys. Aquests dos serveis especials de busos, amb intervals de pas d’entre 3 i 4 minuts, començaran a circular de pujada a les 17.30 hores i faran l’última sortida de baixada a la 1 de la matinada.

En aquests dos serveis de busos llançadora seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat i els vehicles, tots ells articulats, portaran l'indicador de línia “Pl. Espanya – Estadi Olímpic” o “Fira2 – Estadi Olímpic” segons sigui el trajecte.

El metro es reforçarà amb personal d’atenció i de seguretat a l’estació d’Espanya (L1 i L3), la més propera a l’Estadi Olímpic. Cal recordar que dissabte el metro funciona ininterrompudament durant tota la nit.

Per a més informació es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

TMB instal·la un nou sistema de refrigeració a les andanes de l’estació de metro Plaça de Sants

Mar, 08/05/2025 - 13:55

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha instal·lat tubs d’aire per refrigerar les andanes de l’estació de Plaça de Sants de l’L5. Aquest nou sistema innovador a la xarxa de metro neix com a prova pilot per rebaixar la temperatura a les andanes i millorar el confort tèrmic del passatge durant l’estada d’espera al tren. Aquesta instal·lació estarà en funcionament durant el període estival fins a l’octubre i s’ha dissenyat tenint en compte criteris ambientals i d’eficiència energètica. La prova pilot també preveu instal·lar els tubs de refrigeració d’aire a l’estació de metro de Catalunya de l’L1 en els pròxims dies.

El nou sistema, ideat per l’empresa especialitzada en solucions de difusió d’aire mitjançant conductes tèxtils FabricAir, consisteix en dues unitats de tractament d’aire situades als extrems de les andanes amb un filtratge d’aire i dos ventiladors cadascuna. Aquestes màquines, amb 5.500 metres cúbics de capacitat, impulsen l’aire cap a un tub central que recorre l’andana de banda a banda i expulsa l’aire per uns forats situats de manera uniforme. D’aquesta manera, el passatge que espera a les andanes rep l’aire en moviment i percep una millora del confort tèrmic. 

A partir d’ara, els tècnics analitzaran l’experiència en aquesta estació i es faran els estudis necessaris per determinar a quines estacions de la xarxa es podria extrapolar aquest sistema. 

La millora de la sensació tèrmica a les estacions de la xarxa de metro és un dels objectius principals que es persegueixen amb aquestes iniciatives. De fet, l’any 2019, TMB va implementar ja un sistema digital de gestió intel·ligent anomenat RESPIRA® a totes les línies convencionals de la xarxa de metro. Aquesta plataforma d’intel·ligència artificial continua operativa i analitza en temps real variables com la temperatura, la humitat o la qualitat de l’aire de les estacions. 

TMB continua treballant per rebaixar la temperatura i millorar la sensació tèrmica del passatge a totes les estacions de la xarxa de metro.

Categorías: Tren real

TMB instal·la un nou sistema de refrigeració a les andanes de l’estació de metro Plaça de Sants

Mar, 08/05/2025 - 13:55

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha instal·lat tubs d’aire per refrigerar les andanes de l’estació de Plaça de Sants de l’L5. Aquest nou sistema innovador a la xarxa de metro neix com a prova pilot per rebaixar la temperatura a les andanes i millorar el confort tèrmic del passatge durant l’estada d’espera al tren. Aquesta instal·lació estarà en funcionament durant el període estival fins a l’octubre i s’ha dissenyat tenint en compte criteris ambientals i d’eficiència energètica. La prova pilot també preveu instal·lar els tubs de refrigeració d’aire a l’estació de metro de Catalunya de l’L1 en els pròxims dies.

El nou sistema, ideat per l’empresa especialitzada en solucions de difusió d’aire mitjançant conductes tèxtils FabricAir, consisteix en dues unitats de tractament d’aire situades als extrems de les andanes amb un filtratge d’aire i dos ventiladors cadascuna. Aquestes màquines, amb 5.500 metres cúbics de capacitat, impulsen l’aire cap a un tub central que recorre l’andana de banda a banda i expulsa l’aire per uns forats situats de manera uniforme. D’aquesta manera, el passatge que espera a les andanes rep l’aire en moviment i percep una millora del confort tèrmic. 

A partir d’ara, els tècnics analitzaran l’experiència en aquesta estació i es faran els estudis necessaris per determinar a quines estacions de la xarxa es podria extrapolar aquest sistema. 

La millora de la sensació tèrmica a les estacions de la xarxa de metro és un dels objectius principals que es persegueixen amb aquestes iniciatives. De fet, l’any 2019, TMB va implementar ja un sistema digital de gestió intel·ligent anomenat RESPIRA® a totes les línies convencionals de la xarxa de metro. Aquesta plataforma d’intel·ligència artificial continua operativa i analitza en temps real variables com la temperatura, la humitat o la qualitat de l’aire de les estacions. 

TMB continua treballant per rebaixar la temperatura i millorar la sensació tèrmica del passatge a totes les estacions de la xarxa de metro.

Categorías: Tren real

TMB instal·la un nou sistema de refrigeració a les andanes de l’estació de metro Plaça de Sants

Mar, 08/05/2025 - 13:55

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha instal·lat tubs d’aire per refrigerar les andanes de l’estació de Plaça de Sants de l’L5. Aquest nou sistema innovador a la xarxa de metro neix com a prova pilot per rebaixar la temperatura a les andanes i millorar el confort tèrmic del passatge durant l’estada d’espera al tren. Aquesta instal·lació estarà en funcionament durant el període estival fins a l’octubre i s’ha dissenyat tenint en compte criteris ambientals i d’eficiència energètica. La prova pilot també preveu instal·lar els tubs de refrigeració d’aire a l’estació de metro de Catalunya de l’L1 en els pròxims dies.

El nou sistema, ideat per l’empresa especialitzada en solucions de difusió d’aire mitjançant conductes tèxtils FabricAir, consisteix en dues unitats de tractament d’aire situades als extrems de les andanes amb un filtratge d’aire i dos ventiladors cadascuna. Aquestes màquines, amb 5.500 metres cúbics de capacitat, impulsen l’aire cap a un tub central que recorre l’andana de banda a banda i expulsa l’aire per uns forats situats de manera uniforme. D’aquesta manera, el passatge que espera a les andanes rep l’aire en moviment i percep una millora del confort tèrmic. 

A partir d’ara, els tècnics analitzaran l’experiència en aquesta estació i es faran els estudis necessaris per determinar a quines estacions de la xarxa es podria extrapolar aquest sistema. 

La millora de la sensació tèrmica a les estacions de la xarxa de metro és un dels objectius principals que es persegueixen amb aquestes iniciatives. De fet, l’any 2019, TMB va implementar ja un sistema digital de gestió intel·ligent anomenat RESPIRA® a totes les línies convencionals de la xarxa de metro. Aquesta plataforma d’intel·ligència artificial continua operativa i analitza en temps real variables com la temperatura, la humitat o la qualitat de l’aire de les estacions. 

TMB continua treballant per rebaixar la temperatura i millorar la sensació tèrmica del passatge a totes les estacions de la xarxa de metro.

Categorías: Tren real

Les obres de la línia 4 de metro avancen al ritme previst i ja superen el 60% d’execució

Vie, 08/01/2025 - 15:04

Les obres de l’L4 de metro avancen segons el calendari establert i ja s’ha superat el 60% de la totalitat de les actuacions previstes. Completat el primer mes de feina, ja s’ha canviat el balast per formigó en els 6 km de via entre les estacions de Maragall i Trinitat Nova, també s’ha instal·lat el carril i les fixacions antivibratòries, i ara falta completar les feines amb altres actuacions a la infraestructura com les soldadures de la via. 

Amb una inversió per part de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) de 20 milions d’euros, les obres iniciades el passat 25 de juny permetran reduir el nombre d’incidències gràcies a la renovació integral de 6 quilòmetres via que inclou la substitució de balast per formigó. La nova via permetrà fer un manteniment més eficaç i minimitzar problemes de vibracions detectats a la zona. 

Aquesta actuació inclou la renovació de quatre aparells de via entre Maragall i Trinitat Nova i la instal·lació d’un nou escapament, d’una nova connexió entre les dues vies. Aquesta connexió permetrà més flexibilitat en l’operació perquè possibilitarà canviar de via els trens en cas de necessitat i això vol dir que, si es produeix una incidència, el tram afectat serà més curt.

També es renovaran els enclavaments de Trinitat Nova, Via Júlia, Maragall i Girona, que comptaran amb una tecnologia que incrementarà la fiabilitat del servei.

Per fer aquestes obres s’ha construït un pou a Guinardó que serveix per extreure material i que, després d’aquesta actuació, quedarà com una galeria de ventilació.

Durant la visita d’avui, la presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat la importància de seguir treballant per a millorar la xarxa de metro i ha reiterat el seu agraïment a la ciutadania “per adaptar-se a les afectacions que comporten aquestes intervencions absolutament necessàries per augmentar el confort de les persones usuàries i eliminar les vibracions per l'ús de la infraestructura que afecten aquest tram”. A més, la presidenta, ha recordat que “l’escapament a Maragall ens permetrà que, en cas d’incidència, el nombre d’estacions sense servei sigui menor”.

Els treballs han obligat a tallar el servei fins al 31 d’agostl’L4 des de Verdaguer a Trinitat Nova. A partir de l’1 de setembre es recuperarà el servei entre Verdaguer i  Maragall, reduint l’afectació a les darreres quatre estacions de la línia que continuaran tancades fins al 7 de setembre. A l’L11 el tram sense servei és només de Trinitat Nova a Casa de l’Aigua, però durarà fins al 7 de setembre.

Imatge

 

Nou sistema de senyalització

Durant el tall de servei també s’estan realitzant part dels treballs del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica que té en execució obres per a modernitzar tecnològicament l’actual sistema de senyalització de l’L4 de metro, que comportaran una inversió de 62 MEUR. Aquesta actuació permetrà més endavant millorar la velocitat comercial de la línia i possibilita un augment futur de l’oferta, alhora que la fa més fiable i flexible en cas d’incidència, de manera que millora el servei a les persones usuàries. Els treballs van començar el febrer de l’any passat. En el marc d’aquesta obra, el Departament renovarà la senyalització en el tram que abasta el tall de servei d’aquest estiu a l’L4. En concret,  es posaran en servei uns nous enclavaments a Trinitat Nova, Via Júlia, Girona i Maragall, que disposaran d’una tecnologia que incrementarà la fiabilitat del servei. També s’instal·larà un nou aparell de via, un nou escapament a Maragall, que permetrà més flexibilitat en l’operativitat de la línia, perquè possibilitarà canviar de via els trens quan sigui necessari; així, si es produeix una incidència, es podrà donar servei a més estacions. 

Aquesta obra inclou les tasques necessàries a les instal·lacions de l’interior dels túnels, les sales tècniques destinades als equips de senyalització, al centre de control i al material a bord del tren. Així mateix, a més de la renovació del sistema de senyalització, es preveu la instal·lació de quatre nous aparells de via entorn de les estacions de Maragall, Urquinaona, Selva de Mar i La Pau, per a millorar l’operativitat de la línia. Les actuacions s’aniran posant en servei progressivament i l’obra quedarà finalitzada el 2029. 

El nou sistema de senyalització permet incrementar la velocitat comercial de la línia i possibilita la introducció de millores en l’oferta de l’L4. Conjuntament amb els nous aparells de via, augmenta la flexibilitat operativa de la línia i facilita habilitar serveis parcials en cas d’incidència. Finalment, l’actuació proporciona eines més eficients per al manteniment de la línia, la diagnosi d’avaries i la resolució d’incidències. 

Alternatives de mobilitat

Pel que fa als serveis alternatius de mobilitat, la xarxa de metro està convertint-se en la principal alternativa, especialment l’L3 i l’L5, donat que cobreixen el recorregut del tram afectat.  L’L3 connecta Passeig de Gràcia amb Trinitat Nova, i l’L5 Verdaguer amb Maragall. Respecte a l’L11, des de Torre Baró es pot connectar amb Fabra i Puig, La Sagrera i Arc de Triomf amb Rodalies. Així i tot, els serveis especials d’autobús habilitats per cobrir les estacions sense servei segueixen funcionant amb normalitat i absorbint el passatge sense aglomeracions.

Imatge

 

Fins al 7 de setembre funcionarà un servei especial d’autobús entre Verdaguer (L4) i Casa de l’Aigua (L11), que es reduirà a partir de l’1 de setembre quan l’L4 de metro recuperi el servei entre Verdaguer i Maragall. TMB també ha habilitat altre servei de bus especial entre Girona i Verdaguer per a persones amb mobilitat reduïda, ja que Verdaguer no és una estació accessible. 

A més, altres alternatives de transports són les línies regulars de bus de TMB D50 (Paral·lel - Ciutat Meridiana), H6 (Zona Universitària – Onze de Setembre), D40 (Pl. Espanya – Canyelles) i 76 (Sant Genís – Ciutat Meridiana) i H2 (Av. Esplugues – Trinitat Nova), que circulen en trams molt propers a les estacions afectades.

Campanya d’informació

TMB ha desplegat una àmplia campanya informativa amb les afectacions del servei i les alternatives de transport amb informadors a les estacions afectades i espais propis a la web de TMB

Pel que fa als canals digitals, el planificador de viatge Vull Anar permet tenir la informació del tall de l’L4 i l’L11 a la plataforma i recomana les millors alternatives. També es fa difusió de la campanya informativa a través de la megafonia, les pantalles d’informació de metro i bus, el web corporatiu, la TMB App i les xarxes socials de TMB. També s’informa amb cartelleria i senyalització estàtica a les estacions afectades i als enllaços, i als punts habilitats com a parades dels busos especials substitutoris.

Categorías: Tren real

Les obres de la línia 4 de metro avancen al ritme previst i ja superen el 60% d’execució

Vie, 08/01/2025 - 15:04

Les obres de l’L4 de metro avancen segons el calendari establert i ja s’ha superat el 60% de la totalitat de les actuacions previstes. Completat el primer mes de feina, ja s’ha canviat el balast per formigó en els 6 km de via entre les estacions de Maragall i Trinitat Nova, també s’ha instal·lat el carril i les fixacions antivibratòries, i ara falta completar les feines amb altres actuacions a la infraestructura com les soldadures de la via. 

Amb una inversió per part de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) de 20 milions d’euros, les obres iniciades el passat 25 de juny permetran reduir el nombre d’incidències gràcies a la renovació integral de 6 quilòmetres via que inclou la substitució de balast per formigó. La nova via permetrà fer un manteniment més eficaç i minimitzar problemes de vibracions detectats a la zona. 

Aquesta actuació inclou la renovació de quatre aparells de via entre Maragall i Trinitat Nova i la instal·lació d’un nou escapament, d’una nova connexió entre les dues vies. Aquesta connexió permetrà més flexibilitat en l’operació perquè possibilitarà canviar de via els trens en cas de necessitat i això vol dir que, si es produeix una incidència, el tram afectat serà més curt.

També es renovaran els enclavaments de Trinitat Nova, Via Júlia, Maragall i Girona, que comptaran amb una tecnologia que incrementarà la fiabilitat del servei.

Per fer aquestes obres s’ha construït un pou a Guinardó que serveix per extreure material i que, després d’aquesta actuació, quedarà com una galeria de ventilació.

Durant la visita d’avui, la presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat la importància de seguir treballant per a millorar la xarxa de metro i ha reiterat el seu agraïment a la ciutadania “per adaptar-se a les afectacions que comporten aquestes intervencions absolutament necessàries per augmentar el confort de les persones usuàries i eliminar les vibracions per l'ús de la infraestructura que afecten aquest tram”. A més, la presidenta, ha recordat que “l’escapament a Maragall ens permetrà que, en cas d’incidència, el nombre d’estacions sense servei sigui menor”.

Els treballs han obligat a tallar el servei fins al 31 d’agostl’L4 des de Verdaguer a Trinitat Nova. A partir de l’1 de setembre es recuperarà el servei entre Verdaguer i  Maragall, reduint l’afectació a les darreres quatre estacions de la línia que continuaran tancades fins al 7 de setembre. A l’L11 el tram sense servei és només de Trinitat Nova a Casa de l’Aigua, però durarà fins al 7 de setembre.

Imatge

 

Nou sistema de senyalització

Durant el tall de servei també s’estan realitzant part dels treballs del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica que té en execució obres per a modernitzar tecnològicament l’actual sistema de senyalització de l’L4 de metro, que comportaran una inversió de 62 MEUR. Aquesta actuació permetrà més endavant millorar la velocitat comercial de la línia i possibilita un augment futur de l’oferta, alhora que la fa més fiable i flexible en cas d’incidència, de manera que millora el servei a les persones usuàries. Els treballs van començar el febrer de l’any passat. En el marc d’aquesta obra, el Departament renovarà la senyalització en el tram que abasta el tall de servei d’aquest estiu a l’L4. En concret,  es posaran en servei uns nous enclavaments a Trinitat Nova, Via Júlia, Girona i Maragall, que disposaran d’una tecnologia que incrementarà la fiabilitat del servei. També s’instal·larà un nou aparell de via, un nou escapament a Maragall, que permetrà més flexibilitat en l’operativitat de la línia, perquè possibilitarà canviar de via els trens quan sigui necessari; així, si es produeix una incidència, es podrà donar servei a més estacions. 

Aquesta obra inclou les tasques necessàries a les instal·lacions de l’interior dels túnels, les sales tècniques destinades als equips de senyalització, al centre de control i al material a bord del tren. Així mateix, a més de la renovació del sistema de senyalització, es preveu la instal·lació de quatre nous aparells de via entorn de les estacions de Maragall, Urquinaona, Selva de Mar i La Pau, per a millorar l’operativitat de la línia. Les actuacions s’aniran posant en servei progressivament i l’obra quedarà finalitzada el 2029. 

El nou sistema de senyalització permet incrementar la velocitat comercial de la línia i possibilita la introducció de millores en l’oferta de l’L4. Conjuntament amb els nous aparells de via, augmenta la flexibilitat operativa de la línia i facilita habilitar serveis parcials en cas d’incidència. Finalment, l’actuació proporciona eines més eficients per al manteniment de la línia, la diagnosi d’avaries i la resolució d’incidències. 

Alternatives de mobilitat

Pel que fa als serveis alternatius de mobilitat, la xarxa de metro està convertint-se en la principal alternativa, especialment l’L3 i l’L5, donat que cobreixen el recorregut del tram afectat.  L’L3 connecta Passeig de Gràcia amb Trinitat Nova, i l’L5 Verdaguer amb Maragall. Respecte a l’L11, des de Torre Baró es pot connectar amb Fabra i Puig, La Sagrera i Arc de Triomf amb Rodalies. Així i tot, els serveis especials d’autobús habilitats per cobrir les estacions sense servei segueixen funcionant amb normalitat i absorbint el passatge sense aglomeracions.

Imatge

 

Fins al 7 de setembre funcionarà un servei especial d’autobús entre Verdaguer (L4) i Casa de l’Aigua (L11), que es reduirà a partir de l’1 de setembre quan l’L4 de metro recuperi el servei entre Verdaguer i Maragall. TMB també ha habilitat altre servei de bus especial entre Girona i Verdaguer per a persones amb mobilitat reduïda, ja que Verdaguer no és una estació accessible. 

A més, altres alternatives de transports són les línies regulars de bus de TMB D50 (Paral·lel - Ciutat Meridiana), H6 (Zona Universitària – Onze de Setembre), D40 (Pl. Espanya – Canyelles) i 76 (Sant Genís – Ciutat Meridiana) i H2 (Av. Esplugues – Trinitat Nova), que circulen en trams molt propers a les estacions afectades.

Campanya d’informació

TMB ha desplegat una àmplia campanya informativa amb les afectacions del servei i les alternatives de transport amb informadors a les estacions afectades i espais propis a la web de TMB

Pel que fa als canals digitals, el planificador de viatge Vull Anar permet tenir la informació del tall de l’L4 i l’L11 a la plataforma i recomana les millors alternatives. També es fa difusió de la campanya informativa a través de la megafonia, les pantalles d’informació de metro i bus, el web corporatiu, la TMB App i les xarxes socials de TMB. També s’informa amb cartelleria i senyalització estàtica a les estacions afectades i als enllaços, i als punts habilitats com a parades dels busos especials substitutoris.

Categorías: Tren real

Les obres de la línia 4 de metro avancen al ritme previst i ja superen el 60% d’execució

Vie, 08/01/2025 - 15:04

Les obres de l’L4 de metro avancen segons el calendari establert i ja s’ha superat el 60% de la totalitat de les actuacions previstes. Completat el primer mes de feina, ja s’ha canviat el balast per formigó en els 6 km de via entre les estacions de Maragall i Trinitat Nova, també s’ha instal·lat el carril i les fixacions antivibratòries, i ara falta completar les feines amb altres actuacions a la infraestructura com les soldadures de la via. 

Amb una inversió per part de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) de 20 milions d’euros, les obres iniciades el passat 25 de juny permetran reduir el nombre d’incidències gràcies a la renovació integral de 6 quilòmetres via que inclou la substitució de balast per formigó. La nova via permetrà fer un manteniment més eficaç i minimitzar problemes de vibracions detectats a la zona. 

Aquesta actuació inclou la renovació de quatre aparells de via entre Maragall i Trinitat Nova i la instal·lació d’un nou escapament, d’una nova connexió entre les dues vies. Aquesta connexió permetrà més flexibilitat en l’operació perquè possibilitarà canviar de via els trens en cas de necessitat i això vol dir que, si es produeix una incidència, el tram afectat serà més curt.

També es renovaran els enclavaments de Trinitat Nova, Via Júlia, Maragall i Girona, que comptaran amb una tecnologia que incrementarà la fiabilitat del servei.

Per fer aquestes obres s’ha construït un pou a Guinardó que serveix per extreure material i que, després d’aquesta actuació, quedarà com una galeria de ventilació.

Durant la visita d’avui, la presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat la importància de seguir treballant per a millorar la xarxa de metro i ha reiterat el seu agraïment a la ciutadania “per adaptar-se a les afectacions que comporten aquestes intervencions absolutament necessàries per augmentar el confort de les persones usuàries i eliminar les vibracions per l'ús de la infraestructura que afecten aquest tram”. A més, la presidenta, ha recordat que “l’escapament a Maragall ens permetrà que, en cas d’incidència, el nombre d’estacions sense servei sigui menor”.

Els treballs han obligat a tallar el servei fins al 31 d’agostl’L4 des de Verdaguer a Trinitat Nova. A partir de l’1 de setembre es recuperarà el servei entre Verdaguer i  Maragall, reduint l’afectació a les darreres quatre estacions de la línia que continuaran tancades fins al 7 de setembre. A l’L11 el tram sense servei és només de Trinitat Nova a Casa de l’Aigua, però durarà fins al 7 de setembre.

Imatge

 

Nou sistema de senyalització

Durant el tall de servei també s’estan realitzant part dels treballs del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica que té en execució obres per a modernitzar tecnològicament l’actual sistema de senyalització de l’L4 de metro, que comportaran una inversió de 62 MEUR. Aquesta actuació permetrà més endavant millorar la velocitat comercial de la línia i possibilita un augment futur de l’oferta, alhora que la fa més fiable i flexible en cas d’incidència, de manera que millora el servei a les persones usuàries. Els treballs van començar el febrer de l’any passat. En el marc d’aquesta obra, el Departament renovarà la senyalització en el tram que abasta el tall de servei d’aquest estiu a l’L4. En concret,  es posaran en servei uns nous enclavaments a Trinitat Nova, Via Júlia, Girona i Maragall, que disposaran d’una tecnologia que incrementarà la fiabilitat del servei. També s’instal·larà un nou aparell de via, un nou escapament a Maragall, que permetrà més flexibilitat en l’operativitat de la línia, perquè possibilitarà canviar de via els trens quan sigui necessari; així, si es produeix una incidència, es podrà donar servei a més estacions. 

Aquesta obra inclou les tasques necessàries a les instal·lacions de l’interior dels túnels, les sales tècniques destinades als equips de senyalització, al centre de control i al material a bord del tren. Així mateix, a més de la renovació del sistema de senyalització, es preveu la instal·lació de quatre nous aparells de via entorn de les estacions de Maragall, Urquinaona, Selva de Mar i La Pau, per a millorar l’operativitat de la línia. Les actuacions s’aniran posant en servei progressivament i l’obra quedarà finalitzada el 2029. 

El nou sistema de senyalització permet incrementar la velocitat comercial de la línia i possibilita la introducció de millores en l’oferta de l’L4. Conjuntament amb els nous aparells de via, augmenta la flexibilitat operativa de la línia i facilita habilitar serveis parcials en cas d’incidència. Finalment, l’actuació proporciona eines més eficients per al manteniment de la línia, la diagnosi d’avaries i la resolució d’incidències. 

Alternatives de mobilitat

Pel que fa als serveis alternatius de mobilitat, la xarxa de metro està convertint-se en la principal alternativa, especialment l’L3 i l’L5, donat que cobreixen el recorregut del tram afectat.  L’L3 connecta Passeig de Gràcia amb Trinitat Nova, i l’L5 Verdaguer amb Maragall. Respecte a l’L11, des de Torre Baró es pot connectar amb Fabra i Puig, La Sagrera i Arc de Triomf amb Rodalies. Així i tot, els serveis especials d’autobús habilitats per cobrir les estacions sense servei segueixen funcionant amb normalitat i absorbint el passatge sense aglomeracions.

Imatge

 

Fins al 7 de setembre funcionarà un servei especial d’autobús entre Verdaguer (L4) i Casa de l’Aigua (L11), que es reduirà a partir de l’1 de setembre quan l’L4 de metro recuperi el servei entre Verdaguer i Maragall. TMB també ha habilitat altre servei de bus especial entre Girona i Verdaguer per a persones amb mobilitat reduïda, ja que Verdaguer no és una estació accessible. 

A més, altres alternatives de transports són les línies regulars de bus de TMB D50 (Paral·lel - Ciutat Meridiana), H6 (Zona Universitària – Onze de Setembre), D40 (Pl. Espanya – Canyelles) i 76 (Sant Genís – Ciutat Meridiana) i H2 (Av. Esplugues – Trinitat Nova), que circulen en trams molt propers a les estacions afectades.

Campanya d’informació

TMB ha desplegat una àmplia campanya informativa amb les afectacions del servei i les alternatives de transport amb informadors a les estacions afectades i espais propis a la web de TMB

Pel que fa als canals digitals, el planificador de viatge Vull Anar permet tenir la informació del tall de l’L4 i l’L11 a la plataforma i recomana les millors alternatives. També es fa difusió de la campanya informativa a través de la megafonia, les pantalles d’informació de metro i bus, el web corporatiu, la TMB App i les xarxes socials de TMB. També s’informa amb cartelleria i senyalització estàtica a les estacions afectades i als enllaços, i als punts habilitats com a parades dels busos especials substitutoris.

Categorías: Tren real

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Vie, 08/01/2025 - 08:24

Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) ja ha llençat la licitació que permetrà comprar 39 nous trens per incrementar les freqüències i la capacitat del metro de Barcelona. La compra suposarà una inversió prevista de 321 milions d’euros que assumiran les administracions consorciades a través de l’Autoritat del Transport Metropolità, la Generalitat de Catalunya amb un 51%, l’Ajuntament de Barcelona amb un 25% i l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb un 24%.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que “amb els nous trens les línies 1 i 5, que porten més del 50% del passatge, tindran una freqüència en hora punta de 2:38 minuts i 2:15 respectivament” i ha assenyalat que “el repte és arribar als 2 milions de viatges diaris amb un servei encara més eficient per a la ciutadania”. A més, la presidenta de TMB ha recordat que la xarxa i el servei de metro creix tenint en compte a tota la ciutadania i, en aquest sentit, ha insistit que “el metro de Barcelona és el més accessible de tots els metros centenaris d’Europa”.

Dels 39 trens, 22 permetran donar servei al tram central de l’L9 i els altres 17 reforçaran les línies convencionals, oferint una major capacitat i millor freqüència. Els 17 trens nous que aniran a les línies convencionals es distribuiran de la següent manera:  4 seran per l’L1, 3 per l’L2, 6 per l’L3 i 4 per l’L4. A la línia 3, 4 trens dels quals estan circulant actualment es passaran a l’L5. 

El pla de millores de freqüències amb aquesta compra suposarà que a l’L1 i l’L5 -que són les que porten més passatge- es passi dels 3 minuts (3:05) actuals a hora punta a L1 a 2:38 quan estiguin tots els trens. En el cas de l’L5 aquesta reducció seria dels 2:29 actuals als 2:15. També l’L2 que actualment té una freqüència de 3:15 -sempre en hora punta- baixarà dels 3 minuts el 2029, amb 2:50. Finalment, l’L3 i l’L4 baixaran el temps de pas de 3:28 a 3:20 i de 3:57 a 3:26. 

Imatge

 

La capacitat de passatge també creixerà amb aquests nous trens, permetent així l’absorció de l’augment de la demanda que es preveu i generant un major confort, ja que el passatge tindrà més trens en els quals repartir-se. Un cop arribin els nous combois, l’L5 passarà a ser la línia amb més trens amb 45  després hi ha l’L1 que en tindrà 42, mentre que l’L3 comptarà amb 32, l’L4 amb 27 i l’L2 amb 25. 

Cal recordar que les línies amb major densitat de passatge, ocupació, són L1 i L5, que juntes sumen més del 50% dels viatges. De fet, l'augment del passatge dels darrers anys han fet que aquesta compra de trens sigui ja totalment necessària. L'any 2024 es va registrar un increment de validacions del 6,5% respecte al 2023 i de prop del 14% respecte a l'any 2019. I aquest any ja s'està registrant un creixement del 2% respecte a l'ant anterior, arribant la majoria dels dies laborables als 1,6 milions de validacions. Durant aquests anys s’han incorporat només 10 trens a les línies convencionals per increment de flota. La resta de combois han estat per substituir altres unitats. 

Compra de 22 trens per donar servei al tram central de l’L9

Dels 39 trens que s’adquiriran, 22 estan pensats per poder donar servei al tram central de la línia 9. De fet, les noves unitats es destinaran a la línia 2 i 22 dels trens actuals de la línia 2 passaran a l’L9 perquè són de la mateixa sèrie que els que estan corrent ara per les línies automàtiques.

La licitació contempla que els nous trens siguin més accessibles, implementant els estàndards més avançats, però també més sostenibles amb una millora del consum energètic, ja que seran trens més lleugers i eco-dissenyats (comptant amb materials reciclables). A banda, es requereix la incorporació del manteniment basat en condició (CBM) que permetrà reduir els costos de manteniment. Els nous trens també hauran de complir les últimes normatives en matèria de ciberseguretat així com incorporar millores en matèria d'informació al passatge i confort.

Categorías: Tren real

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Vie, 08/01/2025 - 08:24

Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) ja ha llençat la licitació que permetrà comprar 39 nous trens per incrementar les freqüències i la capacitat del metro de Barcelona. La compra suposarà una inversió prevista de 321 milions d’euros que assumiran les administracions consorciades a través de l’Autoritat del Transport Metropolità, la Generalitat de Catalunya amb un 51%, l’Ajuntament de Barcelona amb un 25% i l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb un 24%.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que “amb els nous trens les línies 1 i 5, que porten més del 50% del passatge, tindran una freqüència en hora punta de 2:38 minuts i 2:15 respectivament” i ha assenyalat que “el repte és arribar als 2 milions de viatges diaris amb un servei encara més eficient per a la ciutadania”. A més, la presidenta de TMB ha recordat que la xarxa i el servei de metro creix tenint en compte a tota la ciutadania i, en aquest sentit, ha insistit que “el metro de Barcelona és el més accessible de tots els metros centenaris d’Europa”.

Dels 39 trens, 22 permetran donar servei al tram central de l’L9 i els altres 17 reforçaran les línies convencionals, oferint una major capacitat i millor freqüència. Els 17 trens nous que aniran a les línies convencionals es distribuiran de la següent manera:  4 seran per l’L1, 3 per l’L2, 6 per l’L3 i 4 per l’L4. A la línia 3, 4 trens dels quals estan circulant actualment es passaran a l’L5. 

El pla de millores de freqüències amb aquesta compra suposarà que a l’L1 i l’L5 -que són les que porten més passatge- es passi dels 3 minuts (3:05) actuals a hora punta a L1 a 2:38 quan estiguin tots els trens. En el cas de l’L5 aquesta reducció seria dels 2:29 actuals als 2:15. També l’L2 que actualment té una freqüència de 3:15 -sempre en hora punta- baixarà dels 3 minuts el 2029, amb 2:50. Finalment, l’L3 i l’L4 baixaran el temps de pas de 3:28 a 3:20 i de 3:57 a 3:26. 

Imatge

 

La capacitat de passatge també creixerà amb aquests nous trens, permetent així l’absorció de l’augment de la demanda que es preveu i generant un major confort, ja que el passatge tindrà més trens en els quals repartir-se. Un cop arribin els nous combois, l’L5 passarà a ser la línia amb més trens amb 45  després hi ha l’L1 que en tindrà 42, mentre que l’L3 comptarà amb 32, l’L4 amb 27 i l’L2 amb 25. 

Cal recordar que les línies amb major densitat de passatge, ocupació, són L1 i L5, que juntes sumen més del 50% dels viatges. De fet, l'augment del passatge dels darrers anys han fet que aquesta compra de trens sigui ja totalment necessària. L'any 2024 es va registrar un increment de validacions del 6,5% respecte al 2023 i de prop del 14% respecte a l'any 2019. I aquest any ja s'està registrant un creixement del 2% respecte a l'ant anterior, arribant la majoria dels dies laborables als 1,6 milions de validacions. Durant aquests anys s’han incorporat només 10 trens a les línies convencionals per increment de flota. La resta de combois han estat per substituir altres unitats. 

Compra de 22 trens per donar servei al tram central de l’L9

Dels 39 trens que s’adquiriran, 22 estan pensats per poder donar servei al tram central de la línia 9. De fet, les noves unitats es destinaran a la línia 2 i 22 dels trens actuals de la línia 2 passaran a l’L9 perquè són de la mateixa sèrie que els que estan corrent ara per les línies automàtiques.

La licitació contempla que els nous trens siguin més accessibles, implementant els estàndards més avançats, però també més sostenibles amb una millora del consum energètic, ja que seran trens més lleugers i eco-dissenyats (comptant amb materials reciclables). A banda, es requereix la incorporació del manteniment basat en condició (CBM) que permetrà reduir els costos de manteniment. Els nous trens també hauran de complir les últimes normatives en matèria de ciberseguretat així com incorporar millores en matèria d'informació al passatge i confort.

Categorías: Tren real

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Vie, 08/01/2025 - 08:24

Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) ja ha llençat la licitació que permetrà comprar 39 nous trens per incrementar les freqüències i la capacitat del metro de Barcelona. La compra suposarà una inversió prevista de 321 milions d’euros que assumiran les administracions consorciades a través de l’Autoritat del Transport Metropolità, la Generalitat de Catalunya amb un 51%, l’Ajuntament de Barcelona amb un 25% i l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb un 24%.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que “amb els nous trens les línies 1 i 5, que porten més del 50% del passatge, tindran una freqüència en hora punta de 2:38 minuts i 2:15 respectivament” i ha assenyalat que “el repte és arribar als 2 milions de viatges diaris amb un servei encara més eficient per a la ciutadania”. A més, la presidenta de TMB ha recordat que la xarxa i el servei de metro creix tenint en compte a tota la ciutadania i, en aquest sentit, ha insistit que “el metro de Barcelona és el més accessible de tots els metros centenaris d’Europa”.

Dels 39 trens, 22 permetran donar servei al tram central de l’L9 i els altres 17 reforçaran les línies convencionals, oferint una major capacitat i millor freqüència. Els 17 trens nous que aniran a les línies convencionals es distribuiran de la següent manera:  4 seran per l’L1, 3 per l’L2, 6 per l’L3 i 4 per l’L4. A la línia 3, 4 trens dels quals estan circulant actualment es passaran a l’L5. 

El pla de millores de freqüències amb aquesta compra suposarà que a l’L1 i l’L5 -que són les que porten més passatge- es passi dels 3 minuts (3:05) actuals a hora punta a L1 a 2:38 quan estiguin tots els trens. En el cas de l’L5 aquesta reducció seria dels 2:29 actuals als 2:15. També l’L2 que actualment té una freqüència de 3:15 -sempre en hora punta- baixarà dels 3 minuts el 2029, amb 2:50. Finalment, l’L3 i l’L4 baixaran el temps de pas de 3:28 a 3:20 i de 3:57 a 3:26. 

Imatge

 

La capacitat de passatge també creixerà amb aquests nous trens, permetent així l’absorció de l’augment de la demanda que es preveu i generant un major confort, ja que el passatge tindrà més trens en els quals repartir-se. Un cop arribin els nous combois, l’L5 passarà a ser la línia amb més trens amb 45  després hi ha l’L1 que en tindrà 42, mentre que l’L3 comptarà amb 32, l’L4 amb 27 i l’L2 amb 25. 

Cal recordar que les línies amb major densitat de passatge, ocupació, són L1 i L5, que juntes sumen més del 50% dels viatges. De fet, l'augment del passatge dels darrers anys han fet que aquesta compra de trens sigui ja totalment necessària. L'any 2024 es va registrar un increment de validacions del 6,5% respecte al 2023 i de prop del 14% respecte a l'any 2019. I aquest any ja s'està registrant un creixement del 2% respecte a l'ant anterior, arribant la majoria dels dies laborables als 1,6 milions de validacions. Durant aquests anys s’han incorporat només 10 trens a les línies convencionals per increment de flota. La resta de combois han estat per substituir altres unitats. 

Compra de 22 trens per donar servei al tram central de l’L9

Dels 39 trens que s’adquiriran, 22 estan pensats per poder donar servei al tram central de la línia 9. De fet, les noves unitats es destinaran a la línia 2 i 22 dels trens actuals de la línia 2 passaran a l’L9 perquè són de la mateixa sèrie que els que estan corrent ara per les línies automàtiques.

La licitació contempla que els nous trens siguin més accessibles, implementant els estàndards més avançats, però també més sostenibles amb una millora del consum energètic, ja que seran trens més lleugers i eco-dissenyats (comptant amb materials reciclables). A banda, es requereix la incorporació del manteniment basat en condició (CBM) que permetrà reduir els costos de manteniment. Els nous trens també hauran de complir les últimes normatives en matèria de ciberseguretat així com incorporar millores en matèria d'informació al passatge i confort.

Categorías: Tren real

Transport públic per al concert de Kendrick Lamar i SZA a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Mar, 07/29/2025 - 07:19

Amb motiu del concert de Kendrick Lamar i SZA que tindrà lloc a l’Estadi Olímpic Lluís Companys demà dimecres, 30 de juliol (21 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà dos serveis d’autobusos llançadora amb origen i final a la plaça d’Espanya, d’una banda, i a l’aparcament de Fira 2, de l’altra, que connectaran amb la zona de l’Estadi Olímpic. Aquests dos serveis especials de busos, amb intervals de pas d’entre 3 i 4 minuts, començaran a circular a les 17 hores i faran l’última sortida de baixada a tres quarts d’1 de la matinada.

En aquests dos serveis de busos llançadora de pujada i de baixada seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat i els vehicles, tots ells articulats, portaran l'indicador de línia “Pl. Espanya – Estadi Olímpic” o “Fira2 – Estadi Olímpic” segons sigui el trajecte.

El metro es reforçarà amb personal d’atenció i de seguretat a l’estació d’Espanya (L1 i L3), la més propera a l’Estadi Olímpic. Cal recordar que dimecres el metro circula fins a la mitjanit.

Per a més informació es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

Transport públic per al concert de Kendrick Lamar i SZA a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Mar, 07/29/2025 - 07:19

Amb motiu del concert de Kendrick Lamar i SZA que tindrà lloc a l’Estadi Olímpic Lluís Companys demà dimecres, 30 de juliol (21 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà dos serveis d’autobusos llançadora amb origen i final a la plaça d’Espanya, d’una banda, i a l’aparcament de Fira 2, de l’altra, que connectaran amb la zona de l’Estadi Olímpic. Aquests dos serveis especials de busos, amb intervals de pas d’entre 3 i 4 minuts, començaran a circular a les 17 hores i faran l’última sortida de baixada a tres quarts d’1 de la matinada.

En aquests dos serveis de busos llançadora de pujada i de baixada seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat i els vehicles, tots ells articulats, portaran l'indicador de línia “Pl. Espanya – Estadi Olímpic” o “Fira2 – Estadi Olímpic” segons sigui el trajecte.

El metro es reforçarà amb personal d’atenció i de seguretat a l’estació d’Espanya (L1 i L3), la més propera a l’Estadi Olímpic. Cal recordar que dimecres el metro circula fins a la mitjanit.

Per a més informació es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

Transport públic per al concert de Kendrick Lamar i SZA a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Mar, 07/29/2025 - 07:19

Amb motiu del concert de Kendrick Lamar i SZA que tindrà lloc a l’Estadi Olímpic Lluís Companys demà dimecres, 30 de juliol (21 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà dos serveis d’autobusos llançadora amb origen i final a la plaça d’Espanya, d’una banda, i a l’aparcament de Fira 2, de l’altra, que connectaran amb la zona de l’Estadi Olímpic. Aquests dos serveis especials de busos, amb intervals de pas d’entre 3 i 4 minuts, començaran a circular a les 17 hores i faran l’última sortida de baixada a tres quarts d’1 de la matinada.

En aquests dos serveis de busos llançadora de pujada i de baixada seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat i els vehicles, tots ells articulats, portaran l'indicador de línia “Pl. Espanya – Estadi Olímpic” o “Fira2 – Estadi Olímpic” segons sigui el trajecte.

El metro es reforçarà amb personal d’atenció i de seguretat a l’estació d’Espanya (L1 i L3), la més propera a l’Estadi Olímpic. Cal recordar que dimecres el metro circula fins a la mitjanit.

Per a més informació es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Lun, 07/28/2025 - 13:01

El servei de l’AMBici, titularitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i gestionat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), s’ampliarà dues hores més al dia. Passarà de l'horari actual de les 05.00 hores del matí a les 00.00 hores, a oferir el servei de la bici metropolitana fins a les 2 de la matinada tots els dies de l’any. Aquesta ampliació horària entrarà en vigor a partir de l’1 d’agost

L'ampliació respon a la demanda dels usuaris que demanaven més cobertura durant l'últim tram de la nit. Les dades actuals mostren que la franja horària de 23.00 a 00.00 hores ja registra una demanda superior a la franja de 05.00 a 06.00 hores. A part, al juliol de l'any passat es va realitzar una enquesta entre els usuaris i el 50% dels preguntats assegurava que utilitzaria més l’AMBici si s’ampliava l’horari nocturn en caps de setmana i festius, i un 40% ho faria si l’ampliació es produïa també en dies laborables.  

D'aquesta manera, el tram comprès entre les 2 i les 5 de la matinada continuarà reservat per a tasques tècniques i de reorganització del servei. Amb aquesta ampliació s'ofereix a l'usuari un servei més complet i estable per poder consolidar l'AMBici com a alternativa de mobilitat sostenible i pràctica en hores nocturnes. 

Més estacions i més bicis disponibles

L'AMB està acabant d'instal·lar 31 noves estacions i 341 noves bicicletes elèctriques, repartides entre tots els municipis que ofereixen el servei. Els més de 17.000 usuaris actius de l'AMBici tindran a la seva disposició un total de 236 estacions i 2.600 bicicletes en servei. A més, l'AMB ha activat la reducció del 50% del preu de l'abonament anual del servei, i passa dels 40€ als 20€ l'any.

Categorías: Tren real

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Lun, 07/28/2025 - 13:01

El servei de l’AMBici, titularitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i gestionat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), s’ampliarà dues hores més al dia. Passarà de l'horari actual de les 05.00 hores del matí a les 00.00 hores, a oferir el servei de la bici metropolitana fins a les 2 de la matinada tots els dies de l’any. Aquesta ampliació horària entrarà en vigor a partir de l’1 d’agost

L'ampliació respon a la demanda dels usuaris que demanaven més cobertura durant l'últim tram de la nit. Les dades actuals mostren que la franja horària de 23.00 a 00.00 hores ja registra una demanda superior a la franja de 05.00 a 06.00 hores. A part, al juliol de l'any passat es va realitzar una enquesta entre els usuaris i el 50% dels preguntats assegurava que utilitzaria més l’AMBici si s’ampliava l’horari nocturn en caps de setmana i festius, i un 40% ho faria si l’ampliació es produïa també en dies laborables.  

D'aquesta manera, el tram comprès entre les 2 i les 5 de la matinada continuarà reservat per a tasques tècniques i de reorganització del servei. Amb aquesta ampliació s'ofereix a l'usuari un servei més complet i estable per poder consolidar l'AMBici com a alternativa de mobilitat sostenible i pràctica en hores nocturnes. 

Més estacions i més bicis disponibles

L'AMB està acabant d'instal·lar 31 noves estacions i 341 noves bicicletes elèctriques, repartides entre tots els municipis que ofereixen el servei. Els més de 17.000 usuaris actius de l'AMBici tindran a la seva disposició un total de 236 estacions i 2.600 bicicletes en servei. A més, l'AMB ha activat la reducció del 50% del preu de l'abonament anual del servei, i passa dels 40€ als 20€ l'any.

Categorías: Tren real

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Lun, 07/28/2025 - 13:01

El servei de l’AMBici, titularitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i gestionat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), s’ampliarà dues hores més al dia. Passarà de l'horari actual de les 05.00 hores del matí a les 00.00 hores, a oferir el servei de la bici metropolitana fins a les 2 de la matinada tots els dies de l’any. Aquesta ampliació horària entrarà en vigor a partir de l’1 d’agost

L'ampliació respon a la demanda dels usuaris que demanaven més cobertura durant l'últim tram de la nit. Les dades actuals mostren que la franja horària de 23.00 a 00.00 hores ja registra una demanda superior a la franja de 05.00 a 06.00 hores. A part, al juliol de l'any passat es va realitzar una enquesta entre els usuaris i el 50% dels preguntats assegurava que utilitzaria més l’AMBici si s’ampliava l’horari nocturn en caps de setmana i festius, i un 40% ho faria si l’ampliació es produïa també en dies laborables.  

D'aquesta manera, el tram comprès entre les 2 i les 5 de la matinada continuarà reservat per a tasques tècniques i de reorganització del servei. Amb aquesta ampliació s'ofereix a l'usuari un servei més complet i estable per poder consolidar l'AMBici com a alternativa de mobilitat sostenible i pràctica en hores nocturnes. 

Més estacions i més bicis disponibles

L'AMB està acabant d'instal·lar 31 noves estacions i 341 noves bicicletes elèctriques, repartides entre tots els municipis que ofereixen el servei. Els més de 17.000 usuaris actius de l'AMBici tindran a la seva disposició un total de 236 estacions i 2.600 bicicletes en servei. A més, l'AMB ha activat la reducció del 50% del preu de l'abonament anual del servei, i passa dels 40€ als 20€ l'any.

Categorías: Tren real

Páginas