Sindicador de canales de noticias
Jornada Multimodal Eurosur
Ferrocarril Interoceánico: primer viaje de prueba en la Línea K, México
Rehabilitación de la estación de Almagro y renovación de su vestíbulo de viajeros
Santiago, Alicante y San Sebastián, los destinos con mayor crecimiento de los viajes en tren este verano
La Unión Europea concede 19,3 millones de euros para la nueva señalización digital en Dinamarca
Rodalies de Catalunya adapta sus servicios a la demanda en periodo estival
Renfe ha vendido ya más de 730.200 billetes del programa Verano Joven
Nueva reunión de la Comisión de Seguimiento de la Variante Sur Ferroviaria de Bilbao
CAF se adjudica dos nuevos contratos en Francia
Bourgogne-Franche-Comté orders Coradia Polyvalent trains
Bergen tramway orders customised rail grinding and winter service vehicle
TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha iniciat aquesta setmana les proves del nou model de bus Volvo BZL elèctric. L’autobús fa 11,98 metres de llarg, té una capacitat total de 35 seients (més quatre seients abatibles) i és el primer vehicle elèctric del fabricant Volvo que es prova a TMB. L’objectiu de la prova és simular, fins al 17 de juliol, la circulació per les línies 6, 34 i V25 per comprovar el seu correcte funcionament, la resposta als punts crítics i el consum durant els desplaçaments.
Durant el temps de prova, els tècnics de l’àrea de bus de TMB s’encarregaran de la simulació per les línies de la xarxa i analitzaran la resposta del vehicle en les línies urbanes i en diverses circumstàncies de circulació per comprovar la vàlua del nou Volvo BZL elèctric. Cal destacar que aquest nou prototip de bus està pensat per desplaçaments urbans, amb pis baix i una autonomia variable d’entre 300 i 350 quilòmetres. A diferència dels busos integrals, la carrosseria d’aquest model és Nelec de Castrosua, un projecte innovador dissenyat per satisfer les necessitats de la mobilitat urbana totalment personalitzable per a xassís elèctrics. Aquesta iniciativa, de l’empresa gallega especialitzada en la fabricació de carrosseries d’autobusos, està disponible en versions de pis baix per al transport urbà com la del model Volvo BZL elèctric.
Imatge
Característiques tècniques
Entre les característiques principals del nou model destaquen les bateries amb una capacitat de 470 kWh i una potència màxima de càrrega CCS de 150 kW. A més d’aquestes connexions, el nou model ofereix flexibilitat de càrrega a màxima potència també per sostre (OppCharge, 300 kW). Pel que fa a la recàrrega en marxa, es produeix en aixecar el peu de l’accelerador i frenar, però prioritza el desplaçament lliure per inèrcia (coasting).
Imatge
Aquest nou model de Volvo pesa 13.500 quilograms i fa 11,98 metres de llarg, 2,55 metres d’ample i una alçada de 3,24 metres. El BZL elèctric compta també amb una potència motora de 200kW amb rampa dual automàtica i manual.
Respecte a la climatització es diferencia en dues independents. Per una banda, el conductor pot regular la seva pròpia fins a un mínim i, per altra banda, la del passatge que limita a mínim segons la temperatura exterior. A més, el propi vehicle refrigera o escalfa les bateries de forma independent.
El nou Volvo BZL elèctric està pensat per a la conducció eficient i agradable de les persones usuàries i disposa de diversos sistemes de seguretat. Aquests consisteixen en una massa flotant que separa la tensió de tracció del xassís del vehicle, un circuit específic per a protegir-se dels arcs de tensió (es mesuren resistències contínuament per si hi ha alguna derivació) i un altre sistema de revisió d'alta tensió periòdic que, fins i tot desconnectat, pot veure si hi ha alguna derivació.
ImatgeBarkos pide que se vendan solo plazas con asiento en el tren Pamplona-Zaragoza hasta el "prometido cambio de trenes"
Launch date for European Commission supported København – Berlin – Praha train confirmed
CAF wins Grenoble tram order
Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha finalitzat el desplegament massiu de les noves pantalles d’informació a les persones usuàries iniciat l’estiu passat, el juliol de 2024, i ha completat així la instal·lació dels 770 dispositius al 100% d’estacions de la xarxa de metro on està prevista la seva implantació. El projecte ha complert amb les dates previstes i suposa un salt endavant en la informació a les persones usuàries. En total s’han renovat les pantalles digitals de 128 estacions de les cinc línies convencionals de la xarxa (L1, L2, L3, L4 i L5) i de l’automàtica L11. A l’L9 i l’L10 no s’han renovat perquè ja disposen de panells informatius digitals. El projecte ha tingut un cost de 5,2 milions d’euros i ha comptat amb finançament europeu.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que les noves pantalles “és una millora més en l’àmbit de la innovació” i que permetran “donar millor informació i millor servei”. Bonet va explicar que s’havia completat la instal·lació de les noves pantalles en l’acte institucional del centenari del metro celebrat la setmana passada i on va fer un “reconeixement i agraïment a tots i totes els i les professionals que fan que cada dia el metro funcioni i que fan que els barcelonins i barcelonines estiguem orgullosos del nostre metro, que està entre els millors d’Europa”.
Més informació de servei i més clara
Les noves pantalles permeten donar diferents tipus de missatges en un format que millora la llegibilitat i que és més amable, amb colors i imatge més nítida que els anteriors dispositius de leds. A més de l’hora i del temps que falta perquè arribin els dos propers trens, permeten informar també amb facilitat d’alteracions del servei, de recomanacions i també de contingut corporatiu. En el futur s’afegirà també informació sobre l’ocupació dels diferents vagons del tren, la circulació de l’últim tren i finalització del servei, la via de circulació a les estacions finals de línia, la disponibilitat dels ascensors i d’altres missatges de servei.
Les pantalles d’informació estan presents a totes les andanes de la xarxa i als vestíbuls, de manera que les persones usuàries poden tenir totes les dades sobre el servei abans de validar el seu títol de viatge. També se situen dispositius als passadissos d’enllaç.
Desplegament tecnològic progressiu
El projecte va començar amb la col·locació de les tres primeres pantalles a Can Boixeres i Cornella Centre de l’L5. Després de les proves, el juliol de 2024 va començar el desplegament a les estacions de l’L4, la línia groga, fent la presentació oficial del projecte a l’estació de Selva de Mar, tot seguit la instal·lació dels dispositius va continuar per les línies 5, 2, 1 i 3. L’última estació on han arribat les pantalles ha estat Sants Estació (L3 i L5) i el primer intercanviador on es va instal·lar el primer dispositiu de 55” va ser a Verdaguer L4, el passat mes de desembre.
El procés d’instal·lació comença amb el muntatge del suport on va la nova pantalla, s’instal·len els circuits electrònics, es penja el dispositiu digital, es desconnecta l’antic i es posa en funcionament el nou. Els tècnics van començar equipant les estacions sense correspondència i que no són finals de línia. La forquilla de pantalles que s’instal·len a les estacions és entre 5 i 12 dispositius, depenent del tipus d’estació (si té andana central, nombre de vestíbuls, passadissos d’enllaç...). La instal·lació dels monitors s’ha realitzat primer en estacions on ja s’han fet els treballs tècnics previs (cablejat, connexions...) i sempre es fan en horari nocturn.
Nova tecnologia digital
Les 770 noves pantalles s’han instal·lat a totes les línies convencionals i l’L11. Han quedat excloses les línies automàtiques 9 i 10, que ja disposen de panells informatius digitals. Les pantalles són de format panoràmic i TFT de tecnologia digital (1920 píxels x 540 píxels), la gran majoria de les noves pantalles tenen unes dimensions similars a les actuals de gairebé 50”, tot i que n’hi haurà algunes de 55” que s’han col·locat en alguns vestíbuls. La distribució és la següent: 544 pantalles de doble cara a les andanes, 190 pantalles d’una cara i 36 TFTs que seran els més grans (55”).
El monitor de 55” instal·lats als intercanviadors són més grans per facilitar la llegibilitat, ja que mostren informació de les dues o més línies que té l’estació, el temps d’espera per als dos pròxims trens en totes dues direccions, a banda d’indicar l’hora actual i missatges corporatius. Pel que fa a les estacions de final de línia, a diferència de les instal·lades a la resta d’andanes, emeten una senyalització que només aplica als terminals de línia, on s’ha d’indicar al passatge per quina via es fa la sortida del següent tren.
Finançament europeu
El projecte neix de la necessitat d’evolucionar el sistema d’informació a l’usuari a tota la xarxa de metro amb l’objectiu clar de millorar la qualitat de la informació adaptant-se a les seves necessitats i expectatives. En aquest sentit, aquest no és l’únic sistema d’informació al client que està actualitzant TMB a les seves xarxes, també s’hi sumen altres projectes similars com les pantalles dinàmiques a l’interior dels nous trens o les de l’interior dels autobusos.
El projecte completat forma part del contracte de licitació amb la UTE ADMIRA-DOVER per a la instal·lació de pantalles amb l’objectiu de renovar l’actual sistema d’informació a l’usuari present a la xarxa del metro de Barcelona. Tot el projecte té un pressupost de 5,2 M € i compta amb fons provinents del Pla NextGenerationEU inclòs en el Mecanisme de Recuperació i Resiliència de la UE.
ImatgeTMH Bryansk produces successor to the M62 locomotive
Transport públic per als concerts de Rauw Alejandro al Palau Sant Jordi
Amb motiu dels concerts de Rauw Alejandro que tindran lloc al Palau Sant Jordi demà divendres, 11 de juliol, i demà passat dissabte, 12 de juliol (tots dos programats a les 21 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà serveis d’autobusos llançadora per a la pujada, que faran el recorregut entre la plaça d’Espanya i el Palau Sant Jordi i circularan de les 18.30 h a les 21 hores. També posarà en funcionament serveis llançadora de busos de baixada quan finalitzin els concerts (a partir de les 22.30 hores aproximadament tots dos dies) entre el recinte i la plaça d’Espanya.
En aquests serveis de busos llançadora seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat i els vehicles, tots ells articulats, portaran l'indicador de línia “Pl. Espanya – Palau St. Jordi”.
Divendres el metro funciona fins a les 2 de la matinada i dissabte de forma ininterrompuda durant tota la nit.
Per a més informació es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.