Mensaje de error

  • Deprecated function: Required parameter $form_state follows optional parameter $input en require_once() (línea 342 de /mnt/web424/a0/12/51593012/htdocs/main/includes/module.inc).
  • Deprecated function: Required parameter $langcode follows optional parameter $path en include_once() (línea 1439 de /mnt/web424/a0/12/51593012/htdocs/main/includes/bootstrap.inc).

Notícias TMB

Suscribirse a canal de noticias Notícias TMB
RSS feed for TMB Noticies site https://noticies.tmb.cat
Actualizado: Hace 5 horas 1 min

Transport públic per al concert de Roger Waters al Palau Sant Jordi

Lun, 03/20/2023 - 07:27

Amb motiu del concert de Roger Waters que tindrà lloc al Palau Sant Jordi demà dimarts, 21 de març (21 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22.50 hores aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà demà dimarts de 18.30 h a 21 hores.

Dimarts el metro funciona fins a les 12 de la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

Transport públic a l’Spotify Camp Nou per demà passat diumenge, 19 de març (Barça – Madrid)

Vie, 03/17/2023 - 07:03

Amb motiu del Clàssic de Lliga, que se celebra demà passat, diumenge 19 de març, entre el FC Barcelona i el Reial Madrid CF a l’Spotify Camp Nou a les 21 hores, TMB reforça el servei de metro amb més personal d’atenció a les estacions pròximes a l’estadi i amb més trens en circulació a les línies 3 i 5.

Les línies i estacions de metro que donen accés a l’Spotify Camp Nou són Badal (línia 5), Collblanc (línia 5, línies 9 i 10 Sud) i Palau Reial, Maria Cristina i Les Corts, de la línia 3.

Cal recordar que els diumenges el metro funciona fins a les 12 de la nit.

Les línies d’autobús D20, H8, V1, V3, V5, 54, 59 i 157 també porten fins a l’estadi.

Per a més informació, es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

Dues terceres parts de les línies d'autobús, afectades per la Zurich Marató de Barcelona 2023

Vie, 03/17/2023 - 06:40

Amb motiu de la celebració de l’edició d’enguany de la Zurich Marató de Barcelona, que tindrà lloc demà passat diumenge 19 de març, dues terceres parts de les línies d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que transcorren per la ciutat veuran alterat o limitat el recorregut entre les 6.30 i les 15 hores aproximadament. Per aquesta raó, TMB recomana l’ús del metro en aquesta franja horària i en els desplaçaments per l’entorn dels llocs per on transcorrerà la competició.

La Marató, que diumenge al matí i al migdia afectarà tot el trànsit de superfície per on es desenvolupi, sortirà de l’avinguda Maria Cristina i passarà pels llocs més emblemàtics de Barcelona.

Tot plegat provocarà afectacions en unes dues terceres parts aproximadament de les línies de bus de TMB que circulen en festiu, concretament en les següents 65 línies: D20, D40, D50, H6, H8, H10, H12, H14, H16, V1, V3, V5, V7, V9, V11, V13, V15, V17, V19, V21, V23, V25, V27, V29, V31, 6, 7, 11, 13, 19, 21, 22, 24, 27, 33, 34, 39, 46, 47, 54, 55, 59, 62, 63, 65, 67, 78, 79, 96, 97, 104, 109, 115, 120, 121, 122, 126, 133, 136, 141, 150, 157 i 192, més la Ruta Vermella i la Ruta Blava del Barcelona Bus Turístic.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB i el web de la Marató de Barcelona.

Categorías: Tren real

Transport públic per al concert de Natos & Waor al Palau Sant Jordi

Jue, 03/16/2023 - 06:55

Amb motiu del concert de Natos & Waor que tindrà lloc al Palau Sant Jordi demà divendres, 17 de març (21.30 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22.50 hores aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà demà divendres de 19 h a 21.30 hores.

Divendres el metro funciona fins a les 2 de la matinada.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

La V15 ja és la segona línia de bus d’alta demanda 100% elèctrica a Barcelona

Mié, 03/15/2023 - 13:51

Barcelona ja disposa de la segona línia urbana d’autobusos d’alta capacitat 100% elèctrica, la V15 (Barceloneta / Av. Tibidado), juntament amb l’H16 (Pg. Zona Franca / Fòrum Campus Besòs), totalment elèctrica des de l’estiu del 2021. A més, TMB segueix sumant vehicles elèctrics i, en total, al 2024 TMB tindrà 232 vehicles elèctrics que faran de la flota de TMB encara més sostenible.  

Actualment formen part de la flota de TMB 30 autobusos 100% elèctrics, tots articulats i de càrrega ràpida per pantògraf, que donen servei a la línia H16, totalment elèctrica des de l'estiu del 2021, i en ocasions també a la 7 o la 33. A aquests 30 autobusos i per aquestes mateixes línies, s’hi sumaran 78 vehicles més totalment elèctrics (49 estàndards i 29 articulats) que ja estan arribant. A més, aquest 2023 s’adquiriran un total 88 autobusos elèctrics, 68 estàndards i 20 articulats, que arribaran entre finals de l’any 2023 i principis del 2024. A banda, s’incorporaran 36 autobusos elèctrics més (27 articulats i 9 estandards) que previsibliment arribaran durant el 2024. En total, 232 vehicles elèctrics.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que amb l’electrificació de la línia V15 “donem un pas més cap a una mobilitat totalment sostenible com a operador compromès amb la lluita contra l’emergència climàtica apostant per una flota d’autobusos zero emissions, i amb l’electrificació com un dels grans eixos per renovar i actualitzar ambientalment els autobusos urbans de Barcelona”, una de les línies mestres del Pla Estratègic 2025 de TMB. En aquest sentit, Bonet, ha reafirmat “el compromís de TMB per una mobilitat sostenible” tot recordant que “recentment vam presentar els nous trens de l’L3 i l’L1 que són més sostenibles, i estem en constant renovació de la flota de bus incorporant vehicles de zero emissions”.

Els 16 vehicles articulats 100% elèctrics que donaran servei a la línia V15 disposen de la infraestructura necessària per poder carregar les bateries durant el servei fins al nivell òptim del 90%, per a un funcionament continuat al llarg de la jornada, aprofitant el temps de regulació en la parada del terminal (el que s’anomena càrrega d’oportunitat), que acostuma a ser de 5 minuts aproximadament. La càrrega es realitza amb un pantògraf situat al sostre el vehicle.

En concret, la V15 s’ha equipat amb tres carregadors ultraràpids que s’han col·locat en els extrems de cada terminal: dos amb una potència de 500 kW al passeig de Joan de Borbó, davant de l’hotel Vela, i un altre de 250 kW situat al carrer de Josep Garí amb avinguda de Tibidabo. A més, Endesa X - Dominion també s’encarregaran de fer el manteniment integral de la infraestructura de la mateixa manera que fan amb els carregadors de l’H16, que són del mateix tipus i van ser pioners a l’Estat i a Europa. El finançament dels nous carregadors compten amb l’ajut europeu Connecting Europe Facility (CEF Transport).

La càrrega ultraràpida per pantògraf es duu a terme a partir de dos elements: el carregador, un pilar de cinc metres d'altura aproximadament, similar a un fanal, i el qual s’instal·la a l'inici i final de la línia per a aprofitar els temps de parada de l'autobús per, d’aquest manera, no interferir en els horaris del recorregut; i, d'altra banda, el pantògraf, una espècie de braç mecànic retràctil situat en el sostre de l'autobús, que es desplega i s'acobla al carregador per a iniciar la càrrega.

A la nit, amb els autobusos ja aparcats a les cotxeres, els vehicles recuperen el 100% de les bateries en unes dues o tres hores per estar a ple rendiment en començar la jornada de l'endemà. És per això que també s’està reforçant la xarxa de carregadors a les cotxeres, on en aquests moments TMB ha adjudicat la instal·lació de 37 carregadors de càrrega nocturna a la cotxera de Triangle, que ja en té 30 més en servei. A la cotxera d’Horta ja hi ha quatre carregadors funcionant i abans de l’estiu n’hi haurà 24 unitats més.

Aposta per la mobilitat elèctrica

Com a operador compromès amb la lluita contra l’emergència climàtica i per al desenvolupament sostenible, TMB s’ha proposat aconseguir la neutralitat d’emissions de les seves xarxes de transport en l’horitzó 2030. Entre els pròxims passos hi ha l’electrificació al 100% de línia de bus H12.

TMB, Endesa X i DOMINION reforcen així la seva relació i el seu compromís per fer de Barcelona una ciutat més sostenible, amb una clara aposta per la tracció elèctrica i les energies verdes per mitigar el canvi climàtic. Els primers carregadors ja van ser instal·lats per Endesa l’any 2016 a la línia d’autobusos H16, i van ser pioners a Catalunya, Espanya i Europa. Endesa X també és una de les empreses col·laboradores en la commemoració del Centenari de la Xarxa de Bus i coopera estretament amb les administracions públiques, a les quals acompanya per ajudar-les a complir els seus objectius de descarbonització, eficiència, i sostenibilitat, desenvolupant projectes i serveis per a ciutats electrificades digitalitzades i circulars com ara la promoció del transport públic elèctric..

Sobre TMB

TMB és el principal operador de transport públic de Catalunya. Amb més de 8.500 treballadors, opera la xarxa de metro i la xarxa d’autobusos de Barcelona i 10 municipis més amb una flota de 1.140 vehicles. L’electrificació és l’eix principal del pla per renovar i actualitzar ambientalment els autobusos urbans de Barcelona i l’àrea metropolitana, una de les línies mestres del Pla Estratègic 2025 de TMB. La previsió és que entre el 2022 i el 2025 s’incorporin més de 500 vehicles ecològics (elèctrics, de GNC o d’hidrogen) i s’executin les obres d’infraestructura necessàries per subministrar-los energies verdes. L’objectiu és que a finals del 2024 la flota de vehicles estàndard i articulats de TMB estigui formada només per cotxes elèctrics, híbrids i de gas natural comprimit (actualment constitueixen el 70%).

Sobre Endesa

Endesa és la primera companyia elèctrica d'Espanya i la segona de Portugal. A més, és el segon operador de gas del mercat espanyol. Desenvolupa un negoci integrat de generació, distribució i comercialització, i ofereix també, a través d'Endesa X, serveis de valor afegit orientats a l'electrificació dels usos energètics en llars, empreses, indústries i administracions públiques. A més, ha creat la nova línia de negoci Endesa X Way, dedicada íntegrament a la mobilitat elèctrica. Endesa està fermament compromesa amb els ODS de les Nacions Unides i, com a tal, promou decididament el desenvolupament d'energies renovables a través d'Enel Green Power España, la digitalització de la xarxa a través d'e-distribución i la responsabilitat social corporativa. En aquest últim àmbit actuen també des de la Fundació Endesa. Amb un equip humà de prop de 9.260 empleats. Endesa forma part d'Enel, el grup elèctric més gran d'Europa.

Sobre Dominion

DOMINION és una companyia global de serveis i projectes d’enginyeria i multi-tecnològics. Opera com a soci estratègic aportant als clients solucions integrals a les àrees d’indústria, tecnologia i telecomunicacions, energia, infraestructures i llar.  La seva proposta de valor es basa en maximitzar l’eficiència dels processos de negoci gràcies al coneixement sectorial i a l’aplicació innovadora de la tecnologia amb un enfocament diferent. Nascuts a Bilbao el 1999, compten amb una cultura i un model de gestió únics basat en quatre claus: la digitalització, la diversificació, la descentralització i la disciplina financera. DOMINION té presència en més de 35 països, més de 1.000 clients i un equip format per més de 10.000 persones. Facturen 1.000 milions d’euros anuals i cotitzen a la Borsa espanyola des d’abril del 2016.

Imatge Co-financed by the CFT of the European Union Co-financed by the CFT of the European Union
Categorías: Tren real

El centenari de la xarxa de bus fa la seva última parada

Mié, 03/15/2023 - 12:16

El Teatre Nacional de Catalunya va acollir ahir l’acte de cloenda del Centenari del Bus, que durant tot l’any 2022 ha anat desplegant un ampli ventall d’activitats per commemorar els cent anys de les primeres línies regulars d’autobús urbà a Barcelona.

Durant l’acte, dirigit per l’actriu Ivana Miño, va donar la benvinguda la presidenta de TMB, Laia Bonet, qui va remarcar la importància de la xarxa de transport públic en la vertebració urbanística i social de Barcelona i l’àrea metropolitana. També van enviar paraules de felicitació per aquests cent anys de la xarxa de bus el secretari general de la UITP, Mohamed Mezghani, i la presidenta d’Alamys, l’associació llatinoamericana de metros, Sílvia Roldán.

El secretari de mobilitat i infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Marc Sanglas, va destacar la importància de la xarxa d’autobusos de TMB per a la intermodalitat de transport públic a l’àrea metropolitana i a Catalunya. A més, es varen poder visionar dos vídeos sobre la història però també el present i el futur de l’autobús urbà.

Amb tot, el moment més emotiu de la vetllada varen ser les paraules d’agraïment del treballador de bus més veterà de la plantilla, José Antonio Dorador, que va començar a treballar a l’aleshores TB el 1977 i que va destacar l’intens sentit de família que uneix els treballadors i treballadores de TMB. 

L’acte es va iniciar i va cloure amb unes brillants actuacions de la ballarina de dansa contemporània, Sol Picó. Després, es va servir un còctel que va permetre retrobaments i una estona distesa per agrair la gran aportació que han fet al programa d’activitats del Centenari de Bus tant els col·laboradors i patrocinadors - més de vint empreses i institucions s’hi ha volgut afegir – com especialment els conductors i conductores voluntàries, així com treballadors i treballadores de bus, serveis centrals, comunicació corporativa i fundació de TMB.

També va ser el moment per tornar a gaudir del magnífic i recentment restaurat Tilling Stevens, el primer bus que va recórrer els carrers de Barcelona, així com els seus cosins germans de l’àrea de Patrimoni de TMB, l’Aclo Regent III i el Dodge Brothers que, junt amb el Chausson 49, han voltat per Barcelona i els municipis de l’àrea durant el Centenari de Bus, que ahir va arribar a la seva  parada de destí.

Categorías: Tren real

Plaça Espanya compta amb un nou vestíbul accessible a l'intercanviador de l'L1

Mar, 03/14/2023 - 13:18

Avui ha entrat en servei el nou vestíbul de l’L1 de metro d’Espanya situat davant del Centre Comercial Les Arenes, que inclou un ascensor per accedir a l’andana sentit Hospital de Bellvitge. Amb aquesta posada en servei, juntament amb la de l’ascensor de l’accés del carrer Tarragona de fa uns mesos, s’aconsegueix un itinerari adaptat per a usuaris amb mobilitat reduïda a l’andana en aquesta direcció.

Aquesta millora forma part de les obres d’adaptació de l’intercanviador d’Espanya que porta a terme el departament de Territori de la Generalitat de Catalunya amb una inversió de 13,2 MEUR i disposen de finançament del fons FEDER.

Cap a l’accessibilitat total

Al subsòl de la plaça d’Espanya hi ha actualment dues estacions de metro –L1 i L3– i una de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). En aquest intercanviador, que registra en conjunt més de 18 milions persones usuàries a l’any, està adaptada l’estació d’FGC, i l’actuació prevista és adaptar les estacions de metro L1 i L3 i els itineraris de correspondència entre aquestes i també amb FGC.

Les tasques pendents d’execució per a completar l’adaptació de l’intercanviador són la reconfiguració de l’actual passera d’intercanvi entre andanes de l’L1 de metro, la remodelació de l’actual vestíbul de l’L3 de metro així com la instal·lació de diversos ascensors per a garantir la connexió entre els diversos nivells de les estacions.

D’altra banda, cal assenyalar que Territori licitarà enguany altres obres a l’intercanviador, com la millora de les condicions d’evacuació i dels sistemes de ventilació, amb una inversió de prop de 10 MEUR.

En paral·lel, en superfície estan en marxa les obres de reposició de la urbanització de l’àmbit a l’entorn del centre comercial, el que permetrà recuperar per a la circulació el carril bus de pujada al carrer de Tarragona durant l’abril.

Finalment cal recordar que en l’actualitat estan adaptades 152 de les 165 estacions en servei a la xarxa de metro de l’àrea metropolitana de Barcelona, una xifra que suposa un 92% del total.

Es pot accedir a la nota de premsa original emesa per Territori clicant en aquest enllaç.

Categorías: Tren real

TMB posa en servei el primer dels nous trens de la sèrie 7000, més accessibles i sostenibles, a l'L3 del metro

Lun, 03/13/2023 - 13:48

Aquest matí s’ha posat en servei el primer dels nous trens de la sèrie 7000 al metro de Barcelona, en concret a l’L3, que progressivament anirà sumant fins a 26 nous trens que aniran substituint als de les sèries 3000 i 2000 que actualment circulen per l’L3. Els nous trens són més sostenibles i més accessibles, i formen part de la compra de material ferroviari més important de la història de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que ha suposat una inversió de 318,85 milions d’euros per un total de 50 trens, aquests de la sèrie 7000 i 24 més de la sèrie 8000 per a l’L1, dels quals el primer d’ells es posarà en marxa entre l’abril i el maig. A partir d’aquest moment, la previsió és incorporar cada quinze dies un nou tren a cadascuna de les dues línies, de manera que al 2023 estarien incorporats al servei el 50% dels trens adquirits. Amb la incorporació d’aquests trens s’eliminarà tot l’amiant dels vehicles del metro.

La inversió d’aquests nous trens s’ha realitzat a través del contracte programa de TMB amb el consorci de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i ha comptat amb el finançament del Banc Europeu d’Inversions (BEI).  Alguns dels trens també han rebut ajudes del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la Unió Europea, a través de la Generalitat de Catalunya.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha afirmat que “amb aquests nous trens millorem el servei oferint més comoditat i accessibilitat, però també seguim avançant cap a una mobilitat més sostenible perquè són trens amb un baix consum energètic”. Bonet ha explicat algunes de les millores d’aquests nous trens destacant que “són més accessibles amb portes i passadissos més amples” i, en aquest sentit, ha manifestat que “ens preocupa molt que aquesta sigui una bona solució per a la mobilitat de totes les persones de la nostra societat, de la nostra ciutat, de la Barcelona del metro, que funciona però ha de funcionar encara millor en termes d’accessibilitat”. La presidenta de TMB també ha detallat que aquests trens “compten amb nous sistemes d’informació i càmeres de videovigilància en temps real”. Finalment, Bonet ha recordat que quan s’hagin posat en servei els 50 trens “assolirem un dels objectius més importants que teníem que és la substitució de tots els vehicles que encara tenien algun element amb amiant”.

Per la seva banda, el conseller de Territori, Juli Fernández, ha posat en valor “la feina conjunta que hem fet diferents institucions perquè aquests 50 trens per al metro de Barcelona siguin una realitat. I ho hem fet abordant un volum d’inversió de gairebé 320 milions d’euros”. Fernández ha afegit que “la Generalitat, en el seu moment, fa l’aposta de ser part de la solució de l’amiant i de la millora d’aquestes línies amb una aportació del 51% d’aquesta inversió, més de 160 milions d’euros. I també hi aportem, a través dels fons Next Generation, 25 milions d’euros més. Per tant, 185 milions per a 50 trens nous que faran allò que tenim com a objectiu a la Generalitat: que la vida sigui una mica millor”. El conseller també ha assenyalat que “el transport públic, a tot arreu i per a tothom, és un ingredient essencial per a la vida de les persones”.

Més sostenibles i més accessibles

L’adquisició d’aquests nous trens tenen criteris de sostenibilitat i accessibilitat en línia al Pla Estratègic 2025 de TMB que busca, entre d’altres objectius, reduir més de 17.000 tones de CO2. Això s’aconseguirà amb diferents mesures com la reducció d’un 6% del consum energètic en el metro, mitjançant l’aplicació de tecnologies que permetin recuperar la pròpia energia generada pels trens.

El contracte adjudicat en concurs públic a Alstom estableix el subministrament de 50 trens —26 d’ample internacional, que formaran la sèrie 7000 i aniran destinats a la L3, i 24 d’ample ibèric que formaran la sèrie 8000 i seran especials per a la L1— construïts d’acord amb les prestacions de qualitat i sostenibilitat requerits per TMB. Això es tradueix en trens amb una estructura lleugera, baix consum energètic, fiabilitat tècnica, facilitat de manteniment i millor filtració d’aire. També s’hi inclouen condicions d’accessibilitat per complir no sols la normativa espanyola i catalana vigents, sinó també les directrius dels països de l’entorn que inspiren el futur Codi d’Accessibilitat de Catalunya. Les unitats, formades per  cinc cotxes interconnectats, s’equiparan amb telecomandaments i sensors per a una gestió del manteniment del material mòbil.

Respecte dels trens actuals, els nous també es distingiran per avançar en la digitalització, amb nous sistemes d’informació (amb més pantalles digitals) i càmeres de videovigilància en temps real, el baix nivell de soroll i la disponibilitat de ports USB per a la càrrega de dispositius mòbils (una comoditat que ara es troba únicament a la línia 2). Altres innovacions dels nous trens de la sèrie 7000 són la facilitat d’accés, la il·luminació (100% de leds), l’ergonomia de l’interiorisme,.

Per definir les característiques d’accessibilitat dels espais interiors i de la resta d’elements s’han tingut en compte els criteris marcats per TMB i  s’ha comptat també amb la supervisió d’un nombre important de representants i tècnics d’organitzacions de persones amb discapacitat i mobilitat reduïda, unes aportacions que serviran a les empreses constructores en el disseny i desenvolupament dels futurs trens. El resultat és que, a més dels avisadors lluminosos i sonors ja coneguts, les portes i els passadissos seran més amples, els quatre espais per a persones amb mobilitat reduïda estaran sensoritzats i les portes més pròximes tindran obertura automàtica en totes les estacions. Exteriorment, les portes estaran diferenciades amb el color vermell que s’està implantant en la flota, perquè contrastin amb el blanc dels laterals.

Categorías: Tren real

Transport públic per al concert d’André Rieu al Palau Sant Jordi

Vie, 03/10/2023 - 07:18

Amb motiu del concert d’André Rieu que tindrà lloc al Palau Sant Jordi demà passat diumenge, 12 de març (20.30 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22:15 hores aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà demà passat diumenge de 18 h a 20 hores.

Diumenge el metro funciona fins a les 12 de la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

Transport públic per al concert de Lewis Capaldi al Palau Sant Jordi

Jue, 03/09/2023 - 07:40

Amb motiu del concert de Lewis Capaldi que tindrà lloc al Palau Sant Jordi demà divendres, 10 de març (21 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22 hores aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà demà divendres de 18 h a 21 hores.

Divendres el metro funciona fins a les 2 de la matinada.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

L’intercanviador de Diagonal acull un mapa de metro feminitzat rebatejant cada estació amb el nom d’una dona

Mié, 03/08/2023 - 14:46

El mapa de metro de Barcelona s’ha feminitzat aquest 8M, amb motiu del Dia Internacional de les Dones, per retre homenatge a 153 dones que són història de la ciutat, tant per la seva tasca en el passat com en l’actualitat. L’acció es pot veure en un mapa a l’intercanviador del metro de Diagonal (L3/L5) que es pot visitar durant aquesta setmana i que ha estat presentat aquest matí per l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i la presidenta de TMB, Laia Bonet, junt a algunes de les 153 dones que tenen el seu nom en aquest mapa.

L’acte s’emmarca en la campanya “Barcelona. Ciutat de Dones” i està inspirat en el conegut City of Women que l’escriptora Rebecca Solnit va fer per a les ciutats de Nova York i Londres.

La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, ha recordat “el compromís de TMB amb el desenvolupament sostenible i equitatiu de la societat, així com en la igualtat i la perspectiva de gènere en un sector com la mobilitat i el transport públic, històricament masculinitzats”. A més, Bonet ha recordat que “treballem per fer dels nostres transports públics espais segurs per a tots els col·lectius, especialment els més vulnerables, com les dones” i, en aquest sentit ha especificat que “des de TMB fem moltes accions concretes per transformar la realitat” fent menció al desplegament de càmeres a la xarxa de metro i bus, així com la incorporació d’agents violeta, entre altres accions.

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha explicat durant l’acte que amb aquest acte “fem una acció simbòlica de reconeixement i de reivindicació, i d’amor per dones que ens han fet avançar”. Colau també ha destacat que “Barcelona és una ciutat feminista perquè té un moviment feminista molt potent, que ve de lluny”.

Lluita contra l’assetjament

En la línia de les polítiques de dona i diversitat impulsades per TMB, hi ha un ferm compromís amb la lluita contra l’assetjament sexual i la millora dels espais de la xarxa de transport de TMB com a espais segurs. Per això, TMB completarà, d’aquí a l’any 2025, la instal·lació de càmeres –que actualment ja són més de 8.400 càmeres (entre trens i en estacions) –  amb transmissió en temps real a tots els trens de la xarxa de metro, i seguirà amb la instal·lació d’enllumenat LED, que dobla la mitjana de nivells lumínics actuals (i que és el tipus de llum que recomanen directives europees). Pel que fa la xarxa d’autobusos, 530 autobusos ja porten les noves càmeres de videovigilància que permeten gravar en temps real, i es continuarà amb la instal·lació de càmeres fins arribar a un total de 4.500 per cobrir tota la flota de bus de TMB abans de que finalitzi l’any 2023.

En aquest compromís també hi ha l’adhesió el passat abril a la Xarxa Violeta de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet que ha propiciat que a les estacions de metro que donen servei al municipi s’hagin col·locat punts violeta durant els dies d’afluència massiva de passatge, com ara la revetlla de Sant Joan, la festa major, el Rock Fest, etc. De moment ja s’han atès més de 200 persones en aquests punts violeta a la xarxa de metro.

Des de TMB es segueix fomentant tot tipus d'accions contra qualsevol manifestació de violència sexista o LGTBI-fòbica en línia al Pla Estratègic de la companyia que preveu diverses accions. De fet, TMB és pionera en protocols de prevenció, detecció i intervenció contra l’LGTBI-fòbia i contra l’assetjament sexual i per raó de gènere a les xarxes de metro i autobús. Protocols que han comptat amb la col·laboració d’entitats de l’àmbit de les dones i de l’espai LGTBI, com l’Observatori contra l’Homofòbia, a més del suport d’institucions com la Diputació de Barcelona, des de l’àrea Cohesió Social, Ciutadania i Benestar.

Atracció del talent femení

Ara també s’estan implementant actuacions orientades a l’atracció i la potenciació del talent femení. Actualment, TMB compta amb una plantilla conformada per 6.707 homes i 1.809 dones, de manera que les dones representen el 21% del total. Tenint en compte aquestes xifres, els darrers processos de selecció han incorporat clàusules per potenciar la incorporació de dones a les plantilles, essent l’acció més innovadora en aquest sentit la reserva per a dones d’un 40% de les places convocades en el recent procés de selecció per a conducció d’autobusos.  

Com a reforç d’aquestes iniciatives de selecció de personal, treballadores de la companyia han posat cara i veu a la campanya, amb disseny propi, ‘Si som iguals, som millors’, amb la qual convidaven altres dones a sumar-se al projecte TMB. Els programes de pràctiques i les accions de ‘mentoring’ (tutoria) dins l’empresa (amb la voluntat d’identificar, captar i retenir el talent femení) també formen part d’aquesta línia estratègica de TMB. 

Premi de la UITP

TMB va rebre al 2022 el reconeixement a les seves polítiques i accions amb el premi de la Unió Internacional de Transport Públic (UITP) que va atorgar a TMB el premi al treball envers la diversitat, la inclusió i la igualtat de gènere, amb especial consideració a la línia d’actuació contra l’assetjament i l'LGTBI-fòbia al transport públic.

Categorías: Tren real

Més anys i més zones amb la nova T-jove a partir del 15 de març

Mié, 03/08/2023 - 10:46

A partir del 15 de març, tal i com va anunciar recentment el conseller de Territori, Juli Fernández, el títol de transport T-jove amplia 5 anys la seva validesa passant a ser per a menors de 30 anys (fins ara era per a menors de 25). A aquesta ampliació d’edat d’ús cal sumar una unificació de preu: la T-jove tindrà un únic preu, 40 euros, i permetrà desplaçar-se il·limitadament durant 3 mesos en tots els serveis integrats a l’àmbit de les 6 corones dels sistema tarifari integrat de l’ATM de Barcelona. Actualment se li aplica un descompte del 50% sobre el preu nominal (80 euros, equivalent al preu anterior de la T-jove d’una zona).

Als títols T-jove per a famílies monoparentals i famílies nombroses els serà igualment d’aplicació aquesta novetat. Per tant, els preus únics per a viatjar per les 6 corones, IVA inclòs, queden així: T-jove 40 €, T-jove FM/FN general 32 € i T-jove FM/FN especial 20 €.

Exclusivament en suport T-mobilitat

Recentment també es va conèixer que la T-jove s’oferirà exclusivament en suport T-mobilitat, a partir del 15 de març. Per tant, totes les persones usuàries de la nova T-jove hauran de fer-ho en aquest sistema contacless bé amb targeta personalitzada o bé amb l’aplicació mòbil que permet validar amb dispositius amb sistema Android i NFC.

Per donar-se d’alta telemàticament estan les plataformes de TMB i T-mobilitat entre d’altres. En el cas de sol·licitar un suport targeta es rebrà al domicili que s’indiqui. En el cas d’optar per la validació amb un mòbil Android amb NFC la disponibilitat del títol serà immediata.

Categorías: Tren real

#TMBrecomana (re)interpretar els clàssics en família en el Flic Festival

Mar, 03/07/2023 - 07:53

Aquest cap de setmana (dissabte 11 i diumenge 12) torna el Flic, el festival de literatura i arts infantil i juvenil. La trobada arriba a la 13a edició i escull un any més el Museu del Disseny de Barcelona com a escenari. Enguany, la selecció FLIC proposa anar a la cerca dels clàssics per reinterpretar-los amb nous imaginaris culturals.

Aquest festival de literatura i arts infantil i juvenil és un projecte que fa més de 10 d'anys investiga i mostra altres maneres de viure la literatura implicant a famílies, mestres, bibliotecaris/àries, escriptors/es, il·lustradors/es, editors/es.

Dins el web del festival trobareu tota la programació, a més d'altres continguts interessants

Categorías: Tren real

Possibles alteracions en els serveis de metro i autobusos per la vaga feminista del 8 de març

Mar, 03/07/2023 - 07:36

Com a conseqüència de la convocatòria de vaga plantejada per diversos sindicats per demà dimecres, 8 de març, amb motiu del Dia Internacional de les Dones, poden produir-se alteracions a les xarxes de metro i autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), en funció del seguiment que tingui.

El Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya ha dictat una ordre que estableix la prestació de serveis essencials en aquesta jornada i que per al metro i els autobusos garanteix una oferta equivalent al 85% de l’habitual tot el dia.

A banda, el transport de superfície pot patir afectacions i desviaments amb motiu de les concentracions i manifestacions que se celebrin.

Categorías: Tren real

El Global Public Transport Summit 2023 es presenta a Madrid

Lun, 03/06/2023 - 13:21

El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Toni Segarra, i el president de Renfe, Raül Blanco, han participat avui en l’acte de presentació a Madrid del Global Public Transport Summit Barcelona 2023 organitzat per la Unió Internacional del Transport Públic (UITP).

El Summit, que se celebrarà a Barcelona del 4 al 7 de juny, es presenta com l'esdeveniment més gran a escala mundial dedicat a la mobilitat sostenible. Durant el congrés es donen a conèixer les principals novetats del sector i suposa una excel·lent oportunitat de projecció per a la indústria catalana. Per al Summit 2023, s’espera reunir a la capital catalana 2.500 participants de països de tot el món, 280 expositors, 300 ponents, i més de 100 representants de mitjans de comunicació, a més de 15.000 visitants a la fira.

Durant la trobada d'avui s'ha analitzat el paper clau del ferrocarril com a columna vertebral de la mobilitat urbana i metropolitana i s'ha subscrit un acord entre la Fundación de los Ferrocarriles Españoles i la UITP, representada pel seu president, Khalid Alhogail i el seu secretari general, Mohamed Mezghani.

Barcelona com a referent mundial en mobilitat

Lertxundi ha destacat la importància de celebrat un congrés d'aquesta magnitud que convertirà Barcelona durant uns dies en el principal aparador en mobilitat: "és una oportunitat única per aprendre i compartir experiències amb operadors i empreses del sector del transport de tot el món". El conseller delegat de TMB ha explicat que "aquest congrés en permetrà mostrat tot el que s'està fent bé en matèria de transport públic en el nostre país en un context de recuperació com ho demostra el fet que les darreres setmanes el metro de Barcelona està aconseguint xifres rècord, fins i tot per sobre de les xifres prèvies a la pandèmia".

Els milers d'assistents al Summit podran veure una xarxa de metro innovadora i conèixer de primera mà els projectes en marxa d'ampliació de la línia 9 que revolucionaran durant els pròxims anys la mobilitat de Barcelona i la seva àrea metropolitana. També coneixeran l'aposta de TMB per una flota d'autobusos zero emissions sempre amb la "sostenibilitat i el medi ambient com a eixos prioritaris".

Categorías: Tren real

Incrementen les validacions al metro durant el MWC, superant en un 11% la xifra de 2019

Vie, 03/03/2023 - 14:06

Les xarxes de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han registrat un increment de passatge durant els dies del Mobile World Congress (MWC), especialment al metro, on s’han incrementat un 11% les validacions respecte als dies del congrés el 2019 (la darrera edició abans de la pandèmia). En la comparativa amb l’any passat, l’increment és encara més gran, d’un 25%.

A més, el dimecres 1 de març, el metro va registrar rècord de validacions des de la pandèmia en un dia, amb més d’1,45 milions de validacions. En total, durant el congrés s’han sumat 1,13 milions de validacions respecte a l’edició del 2022 i 0,55 milions respecte al 2019. També cal assenyalar que la línia on més s’ha notat la influència del congrés ha estat a l’L5 que ha registrat l'increment més gran de la xarxa de metro durant aquests dies de MWC.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que “les xarxes de TMB han contribuït notablement a la mobilitat en aquests dies de MWC demostrant un cop més la seva capacitat per adaptar-se als grans esdeveniments de la ciutat i que són un transport clau per a la mobilitat de Barcelona”.

Alt nivell d’ocupació a bus

Pel que fa a bus, TMB va reforçar les línies regulars d’accés al congrés: H12 (Gornal - Besòs Verneda), V1 (Districte Gran Via l’Hospitalet - Av. Esplugues), 46 (Pl. Espanya - Aeroport BCN) i 65 (Pl. Espanya - El Prat). Addicionalment, l’organització del MWC va contractar a TMB un servei especial d’autobusos llançadora directes que ha connectat la plaça d’Espanya amb els recintes firals de la Gran Via. Tant les línies regulars com els busos llançadora han funcionat amb la freqüència prevista, sense incidències i amb un alt nivell d'ocupació.

Rècord de metro al febrer

Agafant tot el mes de febrer, la xarxa de metro de TMB ha registrat un nou rècord fins a marcar el millor mes de febrer de la història amb més de 34,8 milions de validacions. Aquesta important xifra ratifica la tendència a l’alça en el nombre de viatges que s’està observant a la xarxa de metro -també a bus- de TMB des de l’inici de 2022 i que millora progressivament mes a mes.

Cal recordar que entre ambdues xarxes durant el 2022 han sumat més de 545 milions de validacions (317,6 milions a metro i 173,8 milions a bus), un 28% més que el 2021. De fet, la xarxa de metro va mostrar registres superiors al 2019 durant el mes de setembre i pràcticament equiparables durant l’últim trimestre. Ara, en aquest mes de febrer ja del 2023 també s’han superat les xifres del mateix mes en anys previs a la pandèmia, al 2019 es va quedar en 33,5 milions i al 2023 s’ha arribat als 34,8 milions.

Categorías: Tren real

Nou rècord de validacions al metro de Barcelona que registra el millor mes de febrer de la història

Vie, 03/03/2023 - 11:06

La xarxa de metro de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha registrat un nou rècord fins a marcar el millor mes de febrer de la història amb més de 34,8 milions de validacions. Aquesta important xifra ratifica la tendència a l’alça en el nombre de viatges que s’està observant a la xarxa de metro -també a bus- de TMB des de l’inici de 2022 i que millora progressivament mes a mes.

Cal recordar que entre ambdues xarxes durant el 2022 han sumat més de 545 milions de validacions (317,6 milions a metro i 173,8 milions a bus), un 28% més que el 2021.De fet,  la xarxa de metro va mostrar registres superiors al 2019 durant el mes de setembre i pràcticament equiparables durant l’últim trimestre. Ara, en aquest mes de febrer ja del 2023 també s’han superat les xifres del mateix mes en anys previs a la pandèmia, al 2019 es va quedar en 33,5 milions i al 2023 s’ha arribat als 34,8 milions.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que “aquestes xifres reforcen la Barcelona del metro com un transport clau per a la mobilitat de la ciutat” tot recordant que “el metro permet a la ciutadania moure’s de manera ràpida i sostenible” i ha explicat que, aquests dies, en motiu del Mobile World Congress “TMB ha reforçat el servei de metro i de bus per donar resposta a la mobilitat dels assistents”.

Categorías: Tren real

La T-jove desapareixerà en format cartró el 15 de març

Jue, 03/02/2023 - 07:39

La T-jove serà el primer títol integrat de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona que es deixarà de vendre en versió magnètica, el format tradicional de cartró. De fet, l'entitat ja havia anunciat el passat desembre que l'abonament per al col·lectiu jove només estaria disponible en el nou sistema T-mobilitat. Aquest pas es produirà el 15 de març, un cop hagi acabat el desplegament del nou format de validació sense contacte a totes les línies de transport de les sis corones de l'àrea de Barcelona.

Els viatgers que disposin d'una T-jove en cartró vàlida la podran seguir utilitzant durant el 2023, fins que s'esgoti. Les màquines d'auto-venda dels operadors ferroviaris, però, ja no en dispensaran. Altres punts de venda de títols, com ara quioscos o estancs, també deixaran de vendre el títol en format cartró "a curt termini", segons indica l'ATM, que comunicarà pròximament de manera oficial els detalls sobre l'ampliació de la T-jove fins als 30 anys.

Les persones usuàries que encara no hagin fet el pas al nou sistema hauran de donar-se d’alta abans d’adquirir un nou títol.

Canals de venda dels títols integrats per a la T-mobilitat

La venda de títols integrats per a la T-mobilitat, sistema amb el qual ja s’efectuen diàriament 700.000 viatges, es duu a terme en els canals de comercialització oficial del nou sistema:

- Les màquines d’autovenda dels operadors, entre les quals les de TMB.

- Els webs de T-mobilitat, entre els quals el de TMB, en el cas de compra de la targeta.

- Les aplicacions T-mobilitat , destacan la TMB App T-mobilitat.

- Els punts d’atenció T-mobilitat habilitats de la xarxa de transport públic.

Podeu llegir la nota de premsa original emesa per l’ATM clicant aquest enllaç.

Categorías: Tren real

Transport públic per als concerts de Duki al Palau Sant Jordi

Jue, 03/02/2023 - 06:54

Amb motiu dels concerts de Duki que tindran lloc al Palau Sant Jordi demà divendres, 3 de març, i demà passat dissabte, 4 de març (programats a les 21 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà serveis especials d’autobusos de baixada quan finalitzin els concerts (a partir de les 22.45 hores aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquests serveis seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu dels concerts, es reforçarà demà divendres i demà passat dissabte de 18.30 h a 21 hores.

Divendres el metro funciona fins a les 2 de la matinada i dissabte funciona de forma ininterrompuda durant tota la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

Páginas