Sindicador de canales de noticias
Low-floor inter-city fleet on course to enter traffic in December
Court rejects DB’s attempt to share Stuttgart 21 project cost overruns
55 minutos de retraso en 2 trenes de la RL4 de Rodalies entre Lleida y Terrassa (Barcelona)
Transport públic per a les Festes de Gràcia 2025
Amb motiu de la celebració de la Festa Major de Gràcia 2025, que tindrà lloc del 15 al 21 d’agost, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana la utilització dels transports públics en els desplaçaments als llocs d’aquesta celebració tan popular i massiva.
TMB recomana l’ús de la xarxa de metro per als desplaçaments i també les estacions més properes als diferents punts del barri de Gràcia on es faran les activitats programades per la festa major.
L3 – Lesseps, Fontana, Diagonal
L4 – Verdaguer
L5 – Diagonal, Verdaguer
El metro reforça especialment amb més trens la línia L3 i amb més personal d’atenció, seguretat i neteja les estacions esmentades, que són les més concorregudes durant les festes. A més, cal destacar que les nits del 15 al 17 d’agost el metro funcionarà de forma continuada, per tant oferirà 67 hores de servei sense interrupció. Els trens circularan des de les 5 de la matinada de divendres, 15 d’agost, fins a les 12 de la nit del dia 17 (és a dir, fins a la finalització del servei de diumenge). Tot plegat suposarà un important element per afavorir la mobilitat de les persones que vulguin assistir a les diferents activitats programades per a aquestes nits.
No obstant, es recomana als usuaris de les línies de metro 4 i 11 que planifiquin amb temps els seus desplaçaments i alternatives a causa dels talls parcials d’estiu per obres de millora que afecten el tram Verdaguer – Trinitat Nova de l’L4 i Trinitat Nova – Casa de l’Aigua de l’L11. Cal destacar, però, que hi ha autobusos llançadora habilitats.
Finalment recordar que també apropen a Gràcia les línies regulars d’autobús de TMB D40, D50, H6, H8, H10, V15, V17, V19, 6, 7, 19, 22, 24, 27, 33, 34, 39, 47,114 i 116.
Per a més informació es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.
Modi inaugurates Bengaluru’s Yellow Line driverless metro
Web Site » javadoc #286 (stable)
Horizon Scanning Service to highlight emerging risks to rail freight
Arnold – Furgón postal DGCT-7 «Furgón Postal nº7», RENFE, Color verde oliva, Epoca III-IV, Escala N. Ref: HN4505.
Arnold – Furgón postal DGCT-7 «Furgón Postal nº7», RENFE, Color verde oliva, Época III-IV, Escala N. Ref: HN4505. Precio: 37,50 […]
La entrada Arnold – Furgón postal DGCT-7 «Furgón Postal nº7», RENFE, Color verde oliva, Epoca III-IV, Escala N. Ref: HN4505. aparece primero en Blog Zaratren.
Warhammer 40.000 – Leagues Votann – Sacudetierras Cthonianos, 4 unidades. Ref: 69-24.
Warhammer 40.000 – Leagues Votann – Sacudetierras Cthonianos, 4 unidades. Ref: 69-24. Precio: 36,90 Euros. LEAGUES VOTANN, SACUDETIERRAS CTHONIANOS. Con […]
La entrada Warhammer 40.000 – Leagues Votann – Sacudetierras Cthonianos, 4 unidades. Ref: 69-24. aparece primero en Blog Zaratren.
Airfix – Cañón y Tractor Bofors de 40 mm, Escala 1:76, Ref: A02314V.
Airfix – Cañón y Tractor Bofors de 40 mm, Escala 1:76, Ref: A02314V. Precio: 10,90 Euros. FICHA TECNICA CAÑON Y […]
La entrada Airfix – Cañón y Tractor Bofors de 40 mm, Escala 1:76, Ref: A02314V. aparece primero en Blog Zaratren.
Airfix – Avión Supermarine Spitfire Mk.Ia, Escala 1:72, Ref: A01071C.
Airfix – Avión Supermarine Spitfire Mk.Ia, Escala 1:72, Ref: A01071C. Precio: 10,90 Euros. FICHA TECNICA AVIÓN SUPERMARINE SPITFIRE MK.IA. KIT […]
La entrada Airfix – Avión Supermarine Spitfire Mk.Ia, Escala 1:72, Ref: A01071C. aparece primero en Blog Zaratren.
Kato – Azafatas de Renfe (AVE) con sus maletas, Seis figuras, Escala N. Ref: 24-279.
Kato – Azafatas de Renfe (AVE) con sus maletas, Seis figuras, Escala N. Ref: 24-279. Precio: 9,90 Euros. – AZAFATAS […]
La entrada Kato – Azafatas de Renfe (AVE) con sus maletas, Seis figuras, Escala N. Ref: 24-279. aparece primero en Blog Zaratren.
Development » Deprecations #2243 (stable)
ADIF awards €6m Spanish FRMCS pilot scheme contract
TMB adquireix els primers vehicles de manteniment 100% elèctrics per a la xarxa de Metro
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) segueix el seu procés de descarbonització i de sostenibilitat, i ara hi suma la flota de vehicles de manteniment ferroviari adjudicant, després d’una licitació pública, una nova fresadora 100% elèctrica i dos vehicles lleugers elèctrics amb tres plataformes. En paral·lel, i encara en fase de licitació, adquirirà dues noves dresines 100% elèctriques pel manteniment de la catenària de la xarxa de metro.
L’empresa austríaca Linsinger, per un cost total de 20.312.270€, serà l’encarregada de subministrar la fresadora 100% elèctrica en un termini màxim de 40 mesos, és a dir, a finals del 2028. Els dos vehicles lleugers amb les tres plataformes, arribaran a mitjans de l’any vinent de la mà de l’empresa madrilenya Acygs Sales Management per un preu total de 452.352,45€. El cost d’aquestes dues licitacions suma un total de 20.764.622,45€.
Mentre que, a l’espera de l’adjudicació, el pressupost base de la licitació de les dresines elèctriques és de 4.235.000 € (IVA Inclòs).
Més confort pels usuaris i menys contaminació atmosfèrica
L’adquisició d’aquests nous vehicles auxiliars ferroviaris permetrà eliminar les emissions de dièsel, treballar d’una forma 100% sostenible i millorar l’ambient de treball dels operaris. El nou material mòbil ajudarà a realitzar treballs a les vies d’una forma més precisa i òptima. La fresadora aconseguirà tractar el carril, eliminar tots els desperfectes que tinguin i restaurar el perfil correcte. D'aquesta manera es retornarà el carril als paràmetres adequats per una òptima prestació de servei i, conseqüentment, s’allargarà la seva vida útil. Les noves dresines elèctriques disposaran d’una plataforma per elevar els operaris i poder realitzar específicament treballs d’inspecció i reparació de catenària. Finalment, els altres vehicles auxiliars ferroviaris adquirits són dos vehicles lleugers, estil buggy, adaptats per circular sobre carril que permetran traslladar operaris i, gràcies a les plataformes, moure petits equipaments necessaris durant els treballs de manteniment de les vies i la catenària.
Manteniment nocturn diari
Un cop cau la nit i el servei del metro deixa de funcionar pels usuaris, el ritme a les vies no s’atura. L’equip de manteniment revisa i actua, cada nit, davant dels desperfectes que hi pugui haver a tota la infraestructura ferroviària. És una feina a contrarellotge, ja que han d’actuar des del moment que s’atura la circulació de trens fins a la presa de servei del dia següent. En un lapse de temps de menys de quatre hores els operaris han d’executar totes les tasques de manteniment necessàries.